آرایش صورتاخبار سلامتی و زیباییمد و فشن

13 ترند آرایشی سال 2024 به پیش بینی میکاپ آرتیست‌ها

با شروع سال 2024 متخصصان زیبایی و آرایشگرهای مشهور جهان در حال پیش‌بینی ترندهای آرایشی و آماده کردن خودشان برای اجرای هنرمندانه آنها هستند.

در آستانه سال 2024 متخصصان زیبایی و آرایشگرهای مشهور جهان در حال پیش‌بینی ترندهای آرایشی سال و آماده کردن خودشان برای اجرای هنرمندانه این ترندها هستند. ما هم قرار است به شما بگوییم چه مدل میکاپ‌هایی امسال مُد خواهد شد تا شما هم دست به کار شوید و این ترندها را تست کنید و لوازم ارایش مورد نیازتان را هم تکمیل کنید.

به طور کلی ترندهای آرایش زنانه در سال 2024 بر پایه قدرت و انرژی زنانه است و نوعی زنانگی جسور و شاداب را ترویج می‌کند. ترندهای آرایشی امسال در دو جهت مینی‌مال و ماکسی‌مال به موازات هم پیش می‌رود. اگرچه گاهی این دو خط با هم ترکیب می‌شوند تا جلوه زیبایی از آرایش طبیعی در کنار رنگ‌های جسورانه را به نمایش بگذارند.

به پیش‌بینی اکثر میکاپ آرتیست‌های جهان، بزگ‌ترین ترند آرایشی امسال، آرایش طبیعی و متعادل خواهد بود که بر پایه پوستی تمیز و شاداب اجرا می‌شود. «شلبی اسمیت» میکاپ آرتیست «دوا لیپا» و «کارداشیان‌ها» می‌گوید:

گونه‌های برافروخته، ابروهای پر، رنگ‌های شاین، بالم لب‌ها و برق لب‌ها امسال مد خواهند بود.

همچنین به گفته خیلی از متخصصان این حوزه، امسال بازگشت ترندهای زیبایی دهه 90 را شاهد هستیم. ترندهایی که اغلب بر پایه پوستی شاداب با حال و هوای دخترانه اجرا می‌شوند.

در این مقاله تعدادی از مهم‌ترین ترندهای آرایشی سال 2024 را به شما معرفی خواهیم کرد:

1.پوست طبیعی درخشان

پوست طبیعی درخشان

امسال پوست طبیعی، سالم و درخشان یکی از مهم‌ترین ترندهای آرایشی سال خواهد بود. تا جایی که کار روی پوست برای ایجاد شفافیت، نرمی و سلامت بسیار رونق خواهد گرفت. در سال 2024 احتمالا کمتر شاهد کرم پودرهای سنگین و کانتورینگ باشیم و بیشتر پوست‌های طبیعی با رنگ‌های طبیعی و درخشان را بببینم.

به گفته میکاپ آرتیست‌های مطرح دنیا، امسال تمرکز بر روی پوست بسیار زیاد است و می توانیم انتظار داشته باشیم که پوست‌های طبیعی را حتی با منافذ باز و عیب‌های کوچک و لکه‌های ریز آنها ببینیم. شاید حتی نشان دادن کک‌و‌مک و برجسته‌تر کردن آنها با قلم کک‌ومک هم ترند جذابی شود که نشان دهنده آرایش طبیعی است. 

2.لب‌های نود و مرطوب

لب نود و مرطوب

مکمل یک پوست شاداب و درخشان، لب های نود و کمی مرطوب است. امسال هم در ادامه پارسال رنگ‌های طبیعی مثل هلویی، رز، گوشتی و کالباسی همچنان پرطرفدار خواهند بود. اما نکته کلیدی برای استفاده از این ترند آرایشی، مراقبت از پوست لطیف لب با استفاده از اسکراب‌ها و بالم‌های ملایم است تا لب‌ها جلوه شاداب و فریبنده‌ای داشته باشند. به کار بردن تینت‌ و برق لب‌ برای براق و برجسته کردن لب‌ها و در عین حال حفظ رنگ طبیعی آنها یکی از ترندهای آرایشی سال 2024 خواهد بود.

3.رژلب قرمز و آلبالویی

رژلب قرمز و آلبالویی

هرچند لب‌های نود و کم‌رنگ امسال حسابی محبوب می‌شوند اما این به معنی از رده خارج شدن رژهای قرمز و آلبالویی نیست. چون این رنگ‌ها هیچ‌وقت عرصه مُد را ترک نمی‌کنند. رژلب قرمز کلاسیک یک ترند ابدی است که اعتماد به نفس، قدرت و انرژی زنانه فوق‌العاده‌ای دارد. چه رژ لب قرمز شما مات باشد چه براق، می‌توانید با خیال راحت از این رنگ استفاده کنید و لذت ببرید.

رنگ آلبالویی عمیق هم همچنان ترند امسال است. این رنگ در عین حال که حس مدرن و امروزی دارد، نوعی جذابیت رازآلود و شگفت‌انگیز به شما می‌بخشد. همچنین رژ لب‌های توتی، یعنی به رنگ توت فرنگی و بلوبری نیز امسال جزو ترندهای آرایشی هستند. پس نگران نباشید، برای انتخاب رنگ رژ لب سرخ‌ مورد علاقه‌تان حسابی دستتان باز است.

4. برق لب

برق لب

امسال استفاده از لیپ گلاس‌ها بیشتر خواهد شد چون لب‌های براق ترند سال 2024 است. دیگر کسی به لب‌های مات علاقه‌ای ندارد و استفاده از برق لب به یک ترند آرایشی محبوب و رایج تبدیل می‌شود. برق لب‌ها انواع مختلفی دارند و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند تا هر نوع میکاپ و هر رنگ پوستی را جوابگو باشند.

5.درخشش نقره‌ای و متالیک

درخشش نقره‌ای و متالیک

امسال باید خودتان را برای دیدن سایه نقره‌ای روی پلک‌ها و حتی رژ لب نقره‌ای روی لب‌ها آماده کنید. «امیلی گری» میکاپ آرتیست مشهور می‌گوید:

«بیانسه خواننده آمریکایی این ترند را با تور رنسانس خود برگردانده است و انتظار داریم در طول سال 2024 رنگ نقره‌ای زیادی را در میکاپ‌ها ببینیم.»

ترندهای رژ لب، امسال در مسیر ابراز وجود و درخشش زنانگی پیش می‌روند. در نتیجه رژ لب‌های فلزی متالیک به رنگ نقره‌ای و طلایی امسال مُد خواهد شد و جلوه خیره‌کننده‌ای به لب‌ها می‌دهند. اگربه قدر کافی جسور هستید و قصد استفاده از رژ لب متالیک در آرایش خود دارید بهتر است آن را با یک آرایش نرم و براق چشم و یک هایلایتر روی نقاط برجسته صورت خود ست کنید. این کار به درخشش لب‌های شما تعادل می‌بخشد و ظاهری منسجم به میکاپ‌تان می‌دهد.

6.سبک دخترانه

سبک دخترانه

 پیش‌بینی میکاپ آرتیست‌ها در سال 2024 ادامه سبک آرایشی دخترانه و شاداب است. آرایش شیک و دخترانه با المان‌هایی مثل گونه‌های گلگون، لب‌های براق، مژه‌های عروسکی، خط چشم و ابروهای نرم و پرپشت همراه است. استفاده از رنگ‌های ملایم برای لب‌ها و برعکس رنگ‌های جیغ برای خط چشم و سایه نیز از ویژگی‌های آرایش دخترانه است.

7.رژگونه هلویی

رژگونه هلویی

امسال رژ گونه به مقدار زیادی استفاده می‌شود چون این محصول پرطرفدار آرایشی دوباره به شدت ترند شده است. رنگ‌های هلویی و کرم به عنوان رژگونه در سال پیش رو بسیار پرطرفدار خواهند شد. این رنگ‌ها جلوه طبیعی پوست را تکمیل می‌کنند و به صورت شادابی و جوانی می‌بخشند. استفاده از رژگونه هلویی و کرم روی پلک‌ها، بینی و پیشانی برای ایجاد درخششی ملایم و با طراوت نیز بخشی از این ترند خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود بافت رژگونه‌ها براق‌تر و ملایم‌تر ‌شود تا ظاهری لطیف‌تر و هیدراته‌تر به پوست صورت بدهد.

8.استخری از رنگ آبی

آرایش با رنگ های آبی

در کنار رنگ‌های هلویی و صورتی، برای شیرجه رفتن در استخری از رنگ‌های سرد آماده شوید. یکی از رنگ‌هایی که امسال در کانون توجه قرار می‌گیرد رنگ آبی است که در قالب خط چشم، سایه چشم، و ریمل رنگی استفاده می‌شود. رنگ آبی به خصوص برای کسانی که چشم‌های قهوه‌ای دارند یک انتخاب عالی است. رنگ آبی اگر روشن و ملایم باشد حس جوانی و معصومیت را القا می‌کند و برای فصول گرم سال و مناسبت‌های روزانه بسیار مناسب است.

بعضی آمار حکایت از این دارد که این روزها در سایت‌های زیبایی، جستجو برای «سایه چشم آبی» 65% افزایش یافته است و جستجو برای «ناخن‌های آبی» رشد شگفت‌انگیز 260 درصدی داشته است. همینطور جستجوی واژه «آکوا میکاپ» به معنی آرایش آبی یا استخری هم 100% افزایش داشته است و این نشان دهنده محبوبیت شدید رنگ آبی در ترندهای زیبایی امسال است.

9.گرانج ملایم

آرایش گرانج

سال 2024 سال بازگشت ترندهای زیبایی دهه 90 میلادی است. یکی از سبک‌های آرایشی محبوب دهه 90 میکاپ گرانج بود که از سبک پوشش هنرمندان موسیقی راک الهام گرفته شد. این مدل آرایش حالتی وحشی، نامرتب و ماکسیمال دارد. ویژگی اصلی این سبک پوست روشن و رنگ پریده، دور چشم تیره و رژلب پررنگ است.
اما در سال 2024 پیش‌بینی می‌شود این سبک کمی متعادل‌تر و ملایم‌تر شود. به این شکل که به جای رژ تیره از از رنگ‌های هلویی شفاف و صورتی برای لب‌ها استفاده شود. ولی آرایش چشم همچنان تیره و وحشی باقی بماند. خط چشم و سایه یکدست با رنگ‌های تند که از خط مژه تا ابرو ادامه دارد و حتی استفاده از خط چشم‌ها و سایه‌های نامتقارن که تمام توجه‌ها را به سمت خود می کشانند، از المان‌های ویژه سبک گرانج است.

10.خط چشم گرافیکی

خط چشم گرافیکی

استفاده از خط چشم‌ گرافیکی با طرح‌های ماکسی‌مال یکی از ترندهای آرایشی امسال است. خط چشم‌هایی با طرح‌های خلاقانه و هندسی به رنگ سبز، آبی، نارنجی و خط چشم‌های گربه‌ای دوبل هم مد خواهند شد و بهتر است از حالا تمرین برای کشیدن این خط چشم‌ها را شروع کنید. نگران نباشید برای این کار لازم نیست یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای باشید.
شما می‌توانید با خط چشم‌های مایع و جامد این ترند را روی صورت خود امتحان کنید تا بالاخره مهارت کافی برای کشیدن خط چشم گرافیکی را پیدا کنید. اگر از خط چشم گرافیکی استفاده می‌کنید بهتر است از رژلب‌های نود و خنثی استفاده کنید تا حالت مینی‌مال آرایش و تمرکز بر روی خط چشم حفظ شود.

11.رنگ‌های پر جنب و جوش

رنگ های پرجنب و جوش

امسال استفاده از رنگ‌های پر جنب و جوش مثل بنفش، سبز و قرمز  برای آرایش دور چشم به عنوان سایه بسیار محبوب می‌شود. شاید همین حالا هم دیده باشید که دخترهای جوان در میکاپ‌شان از مقادیر زیادی رنگ‌های سبز و بنفش استفاده می‌کنند. این رنگ‌ها آرایش شما را شادتر و سرزنده‌تر می‌کنند و ظاهری جسورانه و جذاب به شما می‌دهند.

12.آرایش باربی

آرایش باربی

با وجود گذشت چند ماه از اکران فیلم پر طرفدار باربی، آرایش به سبک مارگو رابی، بازیگر نقش باربی همچنان بین دختران جوان و نوجوان محبوب است. این سبک آرایش با الهام از زیبایی عروسک باربی کلاسیک، با استفاده از رژلب، رژگونه، سایه و خط چشم صورتی به شما یک چهره بی‌عیب و نقص عروسکی را هدیه می‌دهد.

13.آرایش کره‌ای  

آرایش کره ای

فیلم‌های کره‌ای‌، موسیقی پاپ کره‌ای و آرایش کره‌ای این روزها به شدت پرطرفدار هستند. اگر شما هم از طرفداران فرهنگ کره‌ای هستید، خوشحال باشید که یکی از ترندهای آرایشی امسال آرایش کره‌ای است. آرایش کره‌ای ملایم و روشن است و حالتی دخترانه و معصومانه دارد. خط چشم کره‌ای صاف و ظریف است و تینت‌های نود یا صورتی کمرنگ در آرایش کره‌ای کاربرد زیادی دارد.

با نگاهی به 2023 و پیش به سوی 2024

مرور ترندهای آرایشی سال 2024 نشان می‌دهد دنیای زیبایی قرار است بخشی از ترندهای آرایشی سال 2023 را ادامه بدهد. علاوه‌بر این قرار است با ترندهای تازه‌تری روبرو شویم که اغلب انتظارشان را نداشتیم. همچنین با ترندهایی روبرو خواهیم شد که سال‌ها و دهه‌ها قبل مد شده بودند، از مد افتادند و حالا دوباره زنده خواهند شد.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.7 / 5. مجموع آرا: 3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا