اخبار سلامتی و زیباییمد و فشن

ترندهای آرایشی سال 2023؛ درخشش و جسارت!

ترندهای آرایشی در سال گذشته میلادی نشان می‌دهد که عنصر جسارت، شادی‌طلبی و هیجان در آرایش سرآمد بودند.

فضای پساکرونا و رهایی از محددودیت‌ها و چهارچوب‌های همه‌گیری کرونا به ویژه استفاده از ماسک، نقش زیادی در سلیقه، رفتار و عادات مصرف‌کنندگان مواد آرایشی و همچنین میکاپ آرتیست‌ها در سال 2023 داشت. نگاهی به ترندهای آرایشی در این سال نشان می‌دهد که عنصر جسارت، شادی‌طلبی و هیجان در آرایش و استفاده از سبک‌های جسورانه، براق و روشن، محور میکاپ‌های ترند در این سال بوده است. پیش‌بینی می‌شود که این ترندها و این سبک‌های میکاپ در سال 2024 نیز ادامه داشته باشد.

تاکید بر سلامت پوست، استفاده از محصولات مراقبتی قبل از میکاپ و همچنین، استفاده از برندهای آرایشی که حاوی عناصر مراقبتی نیز باشند، یکی دیگر از ویژگی‌های ترندهای آرایشی در سال 2023 بود. «تاشا ریکو براون» میکاپ آرتیست مشهور و سفیر برند زیبایی CHANEL در این‌باره گفته:

«در سال 2023 پوست تمیز و سالم در رسیدن به یک آرایش طبیعی و شیک بسیار اهمیت داشت».

درخشش فراوان از فرش قرمز تا خیابان‌های شهرهای جهان

آرایش های براق

در سال ۲۰۲۲  آرایش ساده و سبک مینی‌مال، برجسته‌ترین ترند‌ آرایشی شناخته می‌شد. آرایش‌های ترند سال ۲۰۲۳ اما با رنگ‌های متنوع و سبک‌های جسورانه، چیزی شبیه به آرایش بازیگران و خوانندگان دهه ۷۰ و ۸۰ هالیوودی به میدان آمد. ویژگی برجسته این سبک از آرایش این بود که در آن گونه‌ها و لب‌ها به رنگ‌های شاد و زنده مزین می‌شدند و سایه‌های براق عضو جدانشدنی آرایش پلک‌ها بودند. ترندهای آرایشی در سال 2023 و پیش‌بینی‌هایی که در خصوص ترندهای سال جاری وجود دارد، نشان می‌دهد که سبک‌های قدیمی مجددا محبوب شده‌اند. در یک بیان کلی، براقیت و درخشش، رنگ‌های تند و روشن برای آرایش چشم، لب و گونه، استفاده از نگین و مروارید و خط چشم‌های گرافیکی، ویژگی های بارز ترندهای میکاپ در سال 2023 بود.

«جو بیکر» آرایشگر مشهور و بنیانگذار BAKEUP Beauty در خصوص ترندهای 2023 گفته:

آرایش‌های این سال بازی با درخشش و تزییینات است؛ درخششی که فرش قرمز و دنیای خارج از آن را در خواهد نوردید.

او همچنین گفته بود که تاکید بر فردیت و علاقه به تمایز و استفاده از سنگ‌های قیمتی، مروارید و کریستال را در میکاپ‌ها محبوب خواهد کرد. به ویژه اینکه استفاده از این ابزار، درخشش و براقیت را نیز به دنبال خواهد داشت. جو بیکر پیشنهاد کرد که از سنگ‌های قیمتی در تزیین دور چشم، به‌عنوان کک‌ومک‌های تزیینی، کانتور لب‌ها و ایجاد درخشش و روی خط چشم استفاده شود.

تاکید بر درخشش و استفاده از هایلایتر و آندرپینتینگ

آرایش با هایلایتر

همانطور که گفتیم سال 2023 سال تلالو و براقیت بود. در کنار استفاده از محصولات مراقبتی پوست، هایلایترها با انعکاس نور و ایجاد زاویه، حالت صورت و اجزای آن را تغییر داده و تاثیر زیادی بر درخشش پوست و جوانتر به نظر رسیدن چهره دارند. در کنار هایلایت، آندرپینتینگ یا  زیرسازی با استفاده از کانسیلر و کانتور به عنوان یک تکنیک جدید، در سال 2023 ترند شد. معرف این تکنیک میکاپ، هنرمند معروف «مری فیلیپس» بود که از آندرپینتینگدر میکاپ جنیفر لوپز و کندال جنر هم استفاده کرد.

لب‌های قرمز و  براق، ترند محبوب  ۲۰۲۳ 

لب‌های قرمز و  براق، ترند محبوب  ۲۰۲۳ 

با اعلام رنگ «ویوا مگنتا» یا «قرمز پرشین» به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳، رژ لب نود و کمرنگی که سال‌های گذشته ترند و پرطرفدار بودند، جای خود را به رژ‌های قرمز، زرشکی و جگری کلاسیک دادند. رنگ قرمز رنگی جذاب است که به هر رنگ پوستی می‌آید. در فشن شوی «مایکل کورس» استفاده از رژ لب قرمز روی صورت ساده مدل‌ها با چشمانی پنهان شده پشت عینک، در ترند شدن این رنگ رژلب موثر بود. رنگ قرمز، زیبایی خاصی به هرچهره‌ای می‌دهد. با توجه به گرم یا سرد بودن پوست صورت می‌توان از طیف‌های مختلف این رنگ به‌عنوان رژلب استفاده کرد.

لب‌های براق و شاین‌دار از دیگر ترندهای لب در سال 2023 بود. محبوبیت این ترند، استفاده از برق لب، بالم لب و لیپ گلاس را در مرکز توجه قرار داد. به ویژه اینکه این محصولات جز لوازم مراقبت لب هم به حساب می‌آیند. براق کردن لب یکی از شیک‌ترین مدل‌های آرایشی در سال گذشته بود که احتمالا در سال 2024 نیز به ترند بودن خود ادامه خواهد داد. «ریکو براون» میکاپ آرتیست معروف بر اهمیت رنگ‌های روشن و گرم به عنوان رژ لب و سایه در سال 2023 تاکید می‌کند.

سایه‌های پاستیلی و نئونی

سایه‌های پاستیلی و نئونی

 سال 2023 سال مدل‌های آرایش‌ چشم خاص هم بود. جسارت در آرایش و میل به دیدن شدن، استفاده از سایه‌های پاستیلی و نئونی را به یکی از ترندهای سال 2023 تبدیل کرد. سایه‌های پاستلی به ویژه بعد از نمایش باشکوه «ویکتور و رولف» در هفته مد پاریس ترند شدند. سایه‌های پاستیلی و نئونی، صورت را شاداب تر نشان داده و به درخشش و زیبایی چشم ها کمک می‌کنند. استفاده مکرر از سایه‌های نئونی در فشن شوهای مختلف روی چهره‌ مدل‌‌ها، به نوعی احیای سبک اوایل دهه 2000 در آرایش چشم بود. با این تفاوت که در سال 2023 از این سایه برای میکاپ چشم‌هایی با ظاهر گربه‌ای و یا آبنباتی استفاده شد.

ست کردن سایه نئونی، پاستیلی و یا اکلیلی با رنگ لباس گزینه‌ای بود که با هدف جلوه و آراستگی بیشتر از سوی میکاپ آرتیست‌های معروف توصیه می‌شد. در کنار سایه‌های نئونی، استفاده از خط چشم‌های نئونی یا شب‌رنگی هم روش تقریبا جدید و جذابی بود که در سال 2023 بسیار مورد توجه قرار گرفت. این نوع خط چشم با رنگ‌های شاد و جذابی مثل آبی نئون، صورتی، فسفری، سبز نئون و بنفش، مصرف کننده را در مرکز توجه قرار می‌داد. این مدل خط چشم که به ویژه برای مجالس، مهمانی‌ها و شب‌های خاص مناسب است، از آنجا که ظاهری پرانرژی و متفاوت ایجاد می‌کند، محبوب نوجوانان و علاقمندان به مد و فشن هم شد.

خط چشم دوتایی و رنگی

خط چشم دوتایی و رنگی

خط چشم‌ دوتایی، دیگر ترند آرایشی ۲۰۲۳ بود که توسط «پیتر فیلیپس» مدیر زیبایی و خلاقیت برند «دیور» خلق شد. او برای این کار از سبک‌های قدیمی خط چشم الهام گرفت. علاوه بر سایه‌های پاستلی و نئونی، خط‌ چشم‌های پاستلی هم از ترندهای آرایشی ۲۰۲۳ بودند. ترندهای جسورانه آرایش چشم در سال 2023 مرزها را درنوردید و از فشن شوها و فستیوال‌ها گذشت. نگاهی به آرایش چشم دختران جوان و نوجوان در ایران نشان می‌دهد که این ترندها تا چه حد در همه‌جای جهان محبوب هستند.

خط چشم گرافیکی

خط چشم گرافیکی

خط چشم گرافیکی از دیگر ترندهای آرایش چشم در سال 2023 بود که پیش‌بینی می‌شود در سال 2024 نیز به محبوبیت خود ادامه دهد. این نوع خط چشم با استفاده از طرح‌ها و الگوهای گرافیکی خاصی کشیده می‌شود و برخلاف خطوط ساده و معمولی، طرح‌های خلاقانه و جذاب را روی چشم ایجاد می‌کند. خطوط چشم گرافیکی ممکن است شامل الگوهای هندسی، لوگوها، خطوط منحنی و سایر طرح‌های خلاقانه باشد. خط چشم گرافیکی به ویژه برای آرایش‌های خاص مانند جشنواره‌ها، عروسی‌ها، تم‌های خاص و هنگام عکس‌برداری حرفه‌ای استفاده می‌شود. خط چشم گرافیکی این امکان را می‌دهد که چشمان به صورت بسیار منحصر به فرد و هنری آرایش شود و برجستگی و جذابیت بیشتری ایجاد کند.«کیتا مور» میکاپ آرتیست معروف و سفیر برند Maybelline از طرفداران خط چشم گرافیکی است.

ابروهای روشن

ابروهای روشن

در سال 2023 ابروهای طبیعی و پرپشت همچنان محبوب بودند. با این تفاوت که برای درخشش بیشتر مژه‌ها و آرایش پلک‌ها، ابروهای روشن جای ابروهای تیره و مشکی را گرفتند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در سال 2024 نیز ابروهای طبیعی و پرشت با چند درجه روشن تر، ترند خواهد بود. به نظر می‌رسد که در سال جدید ابروهای پر و طبیعی همچنان به عنوان ترند آرایشی شناخته ‌شوند. با این حال متخصصان زیبایی بر این باورند که در سال ۲۰۲۳ ابروهای روشن بیشتر از ابروهای تیره و مشکی دیده شدند. فراموش نکنید که ابروهای روشن تمام توجه را به سمت مژه‌ها و پلک‌ها معطوف خواهند کرد.

تزیین چشم با نگین و کریستال

تزیین چشم با نگین و کریستال

یکی از جدیدترین ترندهای آرایشی ۲۰۲۳ استفاده از کریستال‌ها و نگین‌های مختلف در اطراف چشم بود. از این سبک در فشن شوی «سیمون روشا» در لندن برای آرایش چشم‌ها استفاده شد. این تزئینات به راحتی جدا می‌شوند و نیازی به شست‌و‌شوی صورت ندارند. استفاده از تزئینات کریستالی در سال گذشته بیش‌تر از هر کانسیلری مورد استفاده قرار گرفت. آرایش «لوسی بوینتون»، بازیگر آمریکایی-انگلیسی که خط چشم خود را با سنگ‌های قیمتی به شکل نگین پوشانده بود، نمونه ای از محبوبیت این سبک از میکاپ چشم است.

محبوبیت استفاده از رژگونه‌های رنگی در سال 2023

محبوبیت استفاده از رژگونه‌های رنگی در سال 2023

در سال‌های گذشته رژ گونه‌هایی که در طیف رنگ‌های نود بودند، برای برجسته‌تر کردن استخوان گونه استفاده می‌شد. در سال 2023 اما استفاده از رژگونه‌هایی با رنگ روشن و پررنگ و حتی براق ترند شد. استفاده از این سبکِ رژگونه بسیار جسورانه است و سرزندگی و شادابی خاصی به چهره می‌دهد. استفاده از تینت به عنوان رژگونه با هدف ماندگاری بالا و داشتن ظاهری طبیعی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت. تینت‌ها در مقیاس حجم، قیمت و کاربری، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید محسوب می‌شوند. برندهای «بنفیت»، «گلدن رز» و «اتود» با بیشترین تنوع و بالاترین کیفیت، به عنوان بهترین مارک تینت لب در بین خریداران هستند.

پیش‌بینی ترندهای ۲۰۲۴

به گفته میکاپ آرتیست‌های مشهور، بسیاری از ترندهای سال 2023 در سال جاری نیز محبوب خواهند بود. به ویژه اینکه ابراز  قدرت زنانه  و برجسته کردن زنانگی محوریت ترندهای آرایشی در سال پیش رو خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 5 / 5. مجموع آرا: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا