آرایش چشم

خط چشم دائم

اگر از آن دسته افرادی هستید که آرایش روزانه انجام می‌دهند، باید در میان سبد خرید لوازم آرایشی و بهداشتی شما، خط چشم جای به‌خصوصی داشته باشد. زیرا همیشه دوست داریم حتی اگر عجله هم داشته باشیم، خط چشم‌های ظریف و تمیزی بکشیم. در واقع آرایش بدون خط چشم انگار چیزی کم و کسر دارد، مگر نه؟ با این همه و با اینکه خط چشم را خیلی دوست داریم اما گاهی، مخصوصاً وقت‌هایی که عجله داریم، کشیدن خط چشم‌ تمیز کاری سخت و طاقت‌فرسا می‌شود و ممکن است کلی هم زمان می‌برد.

برای همین خیلی افراد سراغ خط چشم دائمی می‌روند تا از چنین دردسری خلاص شوند. خط چشم‌های دائمی نگرانی پخش شدن و ریختن خط چشم یا حتی پاک شدنش را از بین می‌برند و باعث می‌شوند کلی در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنید. در این مطلب قصد داریم همه چیز در مورد خط چشم دائمی و تتوی خط چشم را برای‌تان بگوییم تا اگر به فکر انجام این کار افتاده‌اید، کمی بیشتر با آن آشنا شوید.

خط چشم دائمی چیست؟

خط چشم دائم چیست

تاتوی خط چشم، یک روش پیشرفته در آرایش دائم است که طی آن، خط چشم به صورت دائمی پشت پلک کشیده می‌شود. در این روش، با استفاده از یک دستگاه تاتوی مخصوص زیبایی و توسط یک هنرمند ماهر و آموزش دیده، رنگدانه‌های نیمه‌دائم به لایه اول پوست پلک تزریق می‌شود. نتیجه‌ی این کار، تاتویی است که ظاهری شبیه خط چشم واقعی دارد و باعث می‌شود چشم‌ها ظاهری جذاب‌تر و زیباتر داشته باشند.

خط چشم نمدی مدل لاین اکسپرس
کالیستا

خط چشم نمدی مدل لاین اکسپرس

20%
262329 209860
تومان
خط چشم ماژیکی مدل Dip Liner
مای

خط چشم ماژیکی مدل Dip Liner

20%
176400 141120
تومان
خط چشم  لاینر اند شیپر
کالیستا

خط چشم لاینر اند شیپر

20%
207800 166240
تومان
مداد چشم فوق مشکی 12 ساعته مدل KAJAL
گابرینی

مداد چشم فوق مشکی 12 ساعته مدل KAJAL

17%
191700 159000
تومان
خط چشم ماژیکی مدل Magic
ترو کاور

خط چشم ماژیکی مدل Magic

34%
149000 99000
تومان
خط چشم ماژیکی بلک فبیولس
شون

خط چشم ماژیکی بلک فبیولس

20%
224400 179520
تومان
خط چشم رنگی
هندیان

خط چشم رنگی

14%
54500 46800
تومان

برخلاف تاتوی سنتی بدن، در تاتو خط چشم، رنگدانه تنها در اولین لایه پوست قرار می‌گیرد. به همین دلیل، این تاتو به مرور زمان کمرنگ می‌شود و از طرف دیگر فرآیند آن نسبت به تاتوی بدن، کم‌دردتر است. مزیت این روش این است که اگر بعداً بخواهید مدل خط چشم خود را تغییر دهید، به راحتی قابل ترمیم یا تغییر است.

مدل و انواع خط چشم دائم

خط چشم دائم می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود و هر کدام ظاهری خاص و منحصربه‌فرد را به چشم‌های شما می‌دهند. بنابراین باید پیش از انجام این کار شناخت خوبی از حالت چشم‌تان و خط چشمی که به آن می‌آید داشته باشید. در ادامه چند مدل خط چشم دائم را معرفی می‌کنیم.

خط چشم کلاسیک

خط چشم کلاسیک

این نوع خط چشم، خطی نازک و ظریف در امتداد خط مژه‌ی بالا ایجاد می‌کند. این مدل خط چشم برای افرادی که به دنبال ظاهری طبیعی و روزمره هستند، مناسب است. مدل خط چشم کلاسیک به همه نوع حالت چشمی می‌آید و لازم نیست نگران این مسئله باشید.

خط چشم دنباله‌دار

خط چشم دنباله‌دار

این مدل در واقع یکی از انواع خط چشم کلاسیک محسوب می‌شود که گوشه بیرونی آن کشیده‌تر است. اگر این خط چشم درست کشیده شود، باعث می‌شود که چشم بزرگ‌تر به‌نظر برسد. برای همین این مدل خط چشم برای چشم‌های ریز گزینه مناسبی است. البته این نوع خط چشم برای پلک‌های افتاده و چشم‌های تک پلکی چندان خوب نیستند.

خط چشم بن مژه

خط چشم بن مژه

این نوع خط چشم دائمی، در امتداد خط مژه پایین و بین مژه‌ها انجام می‌شود. خط چشم بن مژه می‌تواند باعث شود مژه‌ها پرپشت‌تر به نظر برسند و چشمان شما را درشت‌تر نشان دهد. این نوع خط چشم بهترین انتخاب برای کسانی است که از خط چشم‌های سنتی گریزانند و فقط می‌خواهند چشمان‌شان حالت سرزنده‌تر و شاداب‌تری داشته باشد.

خط چشم سایه‌دار

خط چشم سایه‌دار

این نوع خط چشم، با استفاده از سایه‌های مختلف رنگدانه برای ایجاد ظاهری دودی و محو انجام می‌شود. این مدل خط چشم برای افرادی که به دنبال ظاهری جذاب و فریبنده هستند، مناسب است. خط چشم سایه‌دار هم مانند خط چشم بن‌ مژه، مژه‌ها را پرتر نشان می‌دهد.

خط چشم دائم ظریف و نازک

خط چشم دائم ظریف و نازک

این مدل انتخابی ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال داشتن ظاهری طبیعی و در عین حال زیبا و جذاب هستند. این نوع خط چشم، ظرافت و جذابیت را به طور دائمی در اختیارتان قرار می‌دهد و دیگر دردسر هر روز خط چشم کشیدن را نخواهید داشت. خط چشم ظریف و نازک، ظاهری بسیار طبیعی و شبیه به خط چشم کشیده با دست را ایجاد می‌کند. این نوع خط چشم برای تمامی فرم‌های چشم، از جمله چشم‌های کوچک، بزرگ، نزدیک به هم یا دور از هم مناسب است.

با داشتن خط چشم دائم ظریف و نازک، دیگر نیازی به صرف زمان روزانه برای کشیدن خط چشم ندارید و می‌توانید همیشه ظاهری مرتب و آراسته داشته باشید. خط چشم دائم در برابر آب، تعریق و اشک مقاوم است و می‌توانید بدون نگرانی از پاک شدن آن، به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید. داشتن خط چشم دائم ظریف و نازک می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند و باعث شود احساس زیبایی و جذابیت بیشتری داشته باشید. در ضمن این مدل خط چشم‌های دائمی دست و پا گیر نیستند و برای آرایش‌های شیک و مجلسی‌تر شما را به دردسری نمی‌اندازند.

نکاتی در مورد انتخاب نوع خط چشم دائمی

  • اگر چشمان کوچکی دارید، از خط چشم‌های ضخیم یا سایه دار خودداری کنید. این مدل خط چشم‌ها می‌توانند چشمان شما را کوچک‌تر نشان دهند. به جای آن سراغ حالت‌های نازک و ظریف خط چشم دائم بروید تا به نتیجه دلخواه و مناسب برسید.
  • برای چشم‌های گرد می‌توانید از خط چشم‌های دنباله‌دار استفاده کنید تا به کمک آن چشم حالت کشیده‌تر و جذاب‌تری داشته باشد.
  • اگر پلک چشم افتاده دارید، بهتر است از خط چشم بسیار نازک با دنباله کوتاه استفاده کنید. این کار می‌تواند ظاهر بهتر و زیباتری به چشم‌های شما بدهد.
  • اگر چشم‌های شما به هم نزدیکند، از خط چشم ضخیم در گوشه‌های خارجی چشم استفاده کنید. این کار می‌تواند به دورتر نشان دادن چشمان شما از یکدیگر کمک کند.
  • اگر چشم‌های دور از هم دارید و فاصله آن‌ها از هم زیاد است، از خط چشم ضخیم در کل خط مژه استفاده کنید. این کار می‌تواند به نزدیک‌تر نشان دادن چشمان شما به یکدیگر کمک کند.

عوارض خط چشم دائم

به‌دنبال خط چشم دائم هستید؟ بهتر است قبلش کمی با حقایق آشنا شوید. فرآیند خط چشم دائم برخلاف تصور، ساده و بدون درد نیست. درست مثل هر تاتوی دیگری، این روش هم با مقداری سوزن زدن و گاهی اوقات عوارض جانبی مثل خونریزی، تورم، پوسته‌پوسته شدن و حتی آسیب جدی پلک همراه است.

  • خطر عفونت: استفاده از تجهیزات و سوزن‌های غیر استریل در حین عمل‌های زیبایی، به راحتی می‌تواند باعث عفونت شود و بیماری‌های عفونی خطرناکی مانند هپاتیت و عفونت باکتری استافیلوکوک را منتقل کند.
  • جای زخم: اگر خط چشم دائم توسط فردی غیرحرفه‌ای انجام شود، احتمال ایجاد جای زخم وجود دارد. در برخی موارد حتی ممکن است جای زخم‌های کلوئیدی ایجاد شود که به این راحتی‌ها از بین نمی‌روند.
  • حساسیت: برخی افراد ممکن است به جوهر رنگ‌دانه‌ای که در خط چشم دائم استفاده می‌شود، حساسیت داشته باشند. این مسئله می‌تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا پاک کردن کامل رنگدانه پس از انجام کار، دشوار است.
  • گرانولوم: علاوه بر جای زخم‌های کلوئیدی، ممکن است گره‌هایی به نام گرانولوم در اطراف ماده‌ای که بدن آن را به عنوان ماده‌ای خارجی تشخیص می‌دهد، ایجاد شود. این ماده می‌تواند شامل ذرات رنگدانه تاتو باشد.
  • دائمی به معنای واقعی کلمه: همانطور که از اسمش پیداست، خط چشم دائم، آرایشی دائمی است. پاک کردن آن یک فرآیند کامل است که ممکن است نیاز به چندین جلسه لیزر درمانی داشته باشد. البته خط چشم‌های تاتو شده پس از مدتی کم‌رنگ‌تر می‌شوند، اما معمولاً ۴-۵ سال باقی می‌مانند و اگر از آن‌ها خسته شوید کار زیادی نمی‌توانید بکنید.

کلام آخر

باتوجه به همه مواردی که گفتیم، قبل از تصمیم‌گیری برای خط چشم دائم، با دقت در مورد مزایا و معایب آن و همچنین عوارض احتمالی آن فکر کنید. این کار به شما کمک می‌کند تصمیمی آگاهانه‌تری بگیرید. اگر تصمیم گرفتید خط چشم دائم تاتو کنید، حتماً سراغ مراکزی بروید که این کار را به صورت کاملاً حرفه‌ای و بهداشتی انجام می‌دهند تا به عوارض و مشکل خاصی دچار نشوید.

در نهایت انجام تاتوی خط چشم به خودتان بستگی دارد. فقط باید پیش از انجام این کار خط چشم مناسب برای خودتان را پیدا کنید تا از نتیجه نهایی راضی باشید و هر روز با ظاهر و چشمانی زیبا به فعالیت‌های روزانه خود برسید. در ضمن بد نیست برای شناخت بهتر از خط چشم مناسب برای مدل چشم‌های‌تان به مطلب «مدل خط چشم مناسب برای هر فرم چشم» را هم ببینید تا هنگام انجام تاتوی خط چشم تصمیم بهتری برای ندل خط چشم‌تان بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.3 / 5. مجموع آرا: 9

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا