آرایشآرایش مومراقبت از مو

نکته های ناگفته ی آرایشگرها برای رنگساژ کردن مو

نکته های ناگفته ی آرایشگرها برای رنگساژ کردن مو

رنگساژ کردن مو به ظاهر کاری ساده اس ولی در واقعیت تخصص و دانش میخواهد. اگر دانش آن را پیدا کردید، آنگاه میتوانید آن را در منزل نیز انجام دهید. اما اگر هنوز اطلاعات کاملی از رنگساژ کردن ندارید، ابتدا مقاله درمورد رنگساژ مو چه میدانید؟ را بخوانید و مطالعه کنید، سپس تصمیم بگیرید آیا میتوانید از پس رنگساژ کردن موهایتان بربیایید یا خیر.

در این مطلب، نکته های ظریفی درمورد رنگساژ کردن مو به شما میگوییم که در زیباتر شدن و نتیجه کار رنگساژ موثر خواهد بود.

1- رنگساژ کردن مو برای گرفتن زردی مو

اگر موهای شما مستعد زرد شدن است و بعد از مدتی، به زردی می زند، برای از بین بردن زردی نامناسب مو، باید از رنگهای خاکستری که پایه آبی دارند استفاده کنید. رنگهای سرد مانند خاکستری، دودی و زیتونی، پایه آبی دارند و میتوانند زردی مو را بگیرند. و رنگ موها را متعادل کنند.

اگر زردی مو خیلی زیاد است و آن را دوست ندارید، از مقداری رنگ بنفش استفاده کنید. رنگ بنفش، به مقدار زیادی پایه آبی دارد و زردی مو را کامل میگیرد.

رنگساژ مو

2- رنگساژ کردن مو های دکلره شده

اگر موهای شما دکلره است، از اکسیدان 3 یا 6 درصد استفاده کنید. در مورد موهای دکلره شده دقت کنید حتما از رنگهای متناسب با پایه دکلره تان استفاده کنید. برای موهای دکلره شده، رنگساژ حداکثر 5 الی 15 دقیقه بر روی موهایتان بماند. بیشتر از آن نیازی نیست.

3- مراقبت بعد از رنگساژ  برای ماندگاری بیشتر

بعد از این کار حتما و حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و ماسک مو مخصوص رنگساژ استفاده کنید. این نکته در ماندگاری رنگساژ بسیار مهم است.

ax m

4- رنگ های فانتزی

اگر دوست دارید رنگهای فانتزی مو را تجربه کنید، باید در رنگساژ به جای رنگ، از واریاسیون استفاده کنید. رنگساژ با واریاسیون، رنگ بسیار زیبایی به موها میدهد. اما یادتان باشد عمر رنگهای فانتزی کوتاه است و انتظار ماندگاری از آنها نداشته باشید.

5- مدت زمان رنگساژ

هرچه مدت زمان ماندگاری رنگساژ کردن مو بر روی مو بیشتر باشد، رنگ موها تیره تر خواهد شد. رنگساژ حداقل 5دقیقه و حداکثر 25 دقیقه بر روی مو می ماند.

6- مقدار مصرف رنگ در رنگساژ

مقدار مصرف بستگی به حجم و طول موهایتان دارد. اما هر مقداری که در رنگ کردن مو رنگ مو استفاده میکنید، یک چهارم آن را باید در رنگساژ کردن استفاده کنید.

7- خوش رنگ شدن رنگساژ

اگر میخواهید رنگ موهایتان بعد از رنگساژ خوش رنگ شود و به زردی یا قرمز بدرنگ نزند، به اندازه یک عدس از رنگ مشکی استفاده کنید. رنگ مشکی، قرمزی و زردی موها را میگیرد و موها را خوشرنگ میکند.

8- رنگساژ زیتونی، طلایی و دودی

اگر میخواهید رنگ موهایتان به زیتونی و طلایی و دودی برسد، از واریاسیون هم استفاده کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا