آرایشآرایش صورتاخبار سلامتی و زیبایی

همه چیز درباره کرم صورت برای خانم‌ها و آقایان

اسم کرم صورت که می‌آید، نام چندین کرم که به طور روتین از آن‌ها استفاده می‌کنیم، یادمان خواهد آمد. البته این را هم پیش از هر موضوع دیگری باید بگوییم که کرم‌های صورت مختص خانم‌ها نیست. در واقع همه‌ افراد برای رسیدگی و مراقبت از پوست چهره خودشان باید از یک یا چندین کرم صورت استفاده کنند. به طور کلی، کرم‌های صورت به 3 دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند: کرم‌هایی که تنها جنبه آرایشی دارند و بعضی دیگر نیز در یکی از دو دسته‌ کاملا آرایشی و کاملا مراقبتی قرار دارند. کرم‌هایی که در دسته سوم قرار دارند، تنها از لحاظ تقویت پوست کاربرد دارند. علاوه براین، کرم‌های صورت را می‌توان براساس نحوه ساختشان تقسیم بندی کرد. کرم‌هایی که ارگانیک هستند و کرم‌هایی که تنها با ترکیب‌های شیمیایی و صنعتی تولید می‌شوند، هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند. 

بهترین کرم صورت-خانومی

کرم‌های آرایشی پوست صورت

همانطور که از نام‌شان مشخص است، این کرم‌ها تنها برای آرایش و زیبایی چهره کاربرد دارند. کرم‌های آرایشی با خاصیت پوشانندگی که دارند، می‌توانند تمامی سطح پوست را پوشش بدهند و چهره‌ شما را ظریف و بی‌عیب و نقص نشان دهند. خرید انواع کرم‌های آرایشی تنها بر اساس سلیقه است و نمی‌توان محدودیت‌های خاصی را برای خریداری آن‌ها در نظر گرفت. در اکثر اوقات، خانم‌ها به دنبال کرم ‌پودرهایی هستند که رنگ پوست صورت‌شان را تا چندین درجه روشن کند. چون تنوع رنگ اصلی پوست در میان خانم‌ها زیاد است، کرم ‌پودرهای آرایشی هم در بازار خرید و فروش لوازم آرایشی نیز تنوع بیشتری دارند. 

  • کرم پودر فشرده، پن کیک:
    در بین لوازم آرایش از پنکک به‌عنوان کرم پودر فشرده یاد می‌شود. قبول داریم که نتایج استفاده از پنکک همانند کرم پودر فشرده است، اما طرز استفاده از آن‌ها به یک صورت نیست. کرم پودر فشرده بر روی پوست‌های خشک و نیمه خشک، اثرات بهتری دارد و پنکک نیز برای پوست‌های چرب و نیمه چرب، نتایج اثربخش خود را دارد. در صورتی که پوست خشکی دارید و تمایل ندارید که از کرم پودر فشرده استفاده کنید و می‌خواهید که به سراغ پنکک بروید، می‌بایست از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید. کرم‌های مرطوب کننده باعث می‌شوند تا پوست به راحتی بتواند ذرات پنکک را به خود جذب کنند. علاوه براین، پنکک برای زمان‌هایی ایده‌آل است که قصد دارید یک آرایش سبک و روزانه داشته باشید. در صورتی که می‌خواهید برای رفتن به مهمانی، یک آرایش ماندگار و بادوام داشته باشید، انتخاب کرم پودر فشرده که مایع است، بهترین گزینه می‌باشد. 
  • پن استیک:
    گر لک‌های ناهنجار و دائمی در چهره‌ی خود دارید، پن استیک به کمک شما می‌آید. میزان پوشانندگی پن استیک در مقایسه با کرم پودر فشرده و پنکک، خیلی بیشتر است. به طوری که پن استیک می‌تواند جای زخم‌های تازه، ماه گرفتگی و خال برداشته شده را پوشش بدهد. در حالت عادی، خانم‌های جوان به پن استیک نیازی ندارند. در صورتی که بیماری پوستی مادرزادی دارید و نمی‌خواهید که با همین مشکل به مهمانی بروید، پن استیک می‌تواند مشکلات برجسته پوست شما را رفع کند. اما توجه داشته باشید که تاثیرات مثبت استفاده از پن استیک، مادام‌العمر نیست و نمی‌توانید به طور دائم از آن مصرف کنید.
  • کانسیلرهای پررنگ و کم‌رنگ:
    در اینستاگرام که گشت بزنیم، ویدئوهایی را می‌بینیم که مدام از کانسیلرهای آرایشی حرف می‌زنند. اکنون می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا کانسیلر این همه تاثیر مثبت بر روی پوست دارد یا خیر؟ کانسیلرها یک نوع مواد شیمیایی هستند که با رنگدانه‌های خود می‌توانند بافت تیره و حلقه‌های تو در توی پوست اطراف چشم را از بین ببرند و محو کنند. با محو کردن سیاهی‌های دور چشم می‌توانید انتظار داشته باشید که آرایش پوست شما یکنواخت است. کانسیلرها در سه نوع جامد، مایع و نیمه مایع در بازار وجود دارند.
    برای این‌که خیال‌تان را راحت کنیم، انتخاب انوع کانسیلرها براساس راحتی شما در استفاده از آن‌ها است. اگر می‌دانید که منافذ پوست شما باز است و ذرات پودری کانسیلر روی آن‌ها اثر پوشانندگی کامل ندارد، کانسیلر مایع جایگزین بهتر است. در صورتی که ضخامت پوست دور چشم‌تان خیلی کم است و نمی‌خواهید که مانع از تنفس عادی سلول‌های زنده آن شوید، کانسیلر پودری به درد شما می‌خورد. اگر جزو این دو دسته قرار ندارید و می‌خواهید که تنها به راحتی از آن استفاده کنید، کانسیلر نیمه جامد، انتخاب خوبی است.
    اولین کاری که در انتخاب رنگ کانسیلر باید بکنید، مشخص کردن بافت اکثر سطوح پوست‌تان است. اگر از کرم پودرهای آرایشی با رنگ روشن استفاده می‌کنید، کانسیلری را انتخاب کنید که رنگ آن تا دو درجه روشن‌تر از رنگ کرم پودر است. در صورتی که رنگ کرم پودر آرایشی شما تیره‌تر است، به سراغ کانسیلرهایی بروید که یک یا دو شماره روشن‌تر از رنگ کرم پودر می‌باشد. به طور کلی، کانسیلر باید یک الی سه درجه روشن‌تر از رنگ کرم پودر باشد.
  • پودر فیکساتور:
    از اثرات مثبت پودر فیکساتور نمی‌توان غافل شد. پودر فیکساتور جزو محصولات آرایشی اصلی پوست نیست ولی در دسته‌ی کرم‌های تکمیل کننده‌ آرایشی قرار دارد. پودر فیکساتور از آن‌جایی اهمیت دارد که مانع از عرق کردن پوست در مهمانی‌ها و مراسم‌ها می‌شود. ارزش پودر فیکساتور را می‌توان همانند ارزش تثبیت کننده آرایش پوست دانست و برایش قصه سرایی کرد!

انواع کرم صورت-خانومی

کرم‌های آرایشی و مراقبتی

کرم‌های آرایشی و مراقبتی همان کرم‌هایی هستند که پیش از آرایش کردن پوست‌مان باید به سراغ‌شان برویم. دلیل انتخاب کرم‌های آرایشی و مراقبتی این است که پوست پیش از آرایش، کاملا صاف و یک‌دست شود تا بافت پوست پس از آرایش، ظریف‌تر و بهتر باشد. برخی از آن‌ها همانند بی‌بی کرم و ‌سی‌سی کرم باید به طور روتین استفاده شوند تا اثرات مصرف طولانی مدت آن‌ها در آرایش چهره شما مشاهده شود. 

  • پرایمر:
    در اکثر منابع معتبر زیبایی و آرایش پوست از پرایمر به‌عنوان زیرساز آرایش پوست چهره یاد می‌شود. به معنای حقیقی، پرایمر برای داشتن یک گریم حرفه‌ای صورت لازم و ضروری است. پرایمر جزو اولین لایه پوست محسوب می‌شود و باعث می‌شود که پوست زیر مواد آرایشی همچنان طراوت داشته باشد و مدفون نشود! خودتان را گول نزنید. گرچه می‌خواهید برای یک ساعت شرکت در مجالس آرایش کنید و گرچه هم قصد دارید که برای حضور چندین و چند ساعته در خارج از خانه حضور داشته باشید، اثر استفاده از پرایمر را نباید نادیده بگیرید.
  • کلد کرم‌ها:
    اگر پوست خشکی دارید که مدام ترک می‌خورد، ضرورت دارد تا از کلد کرم‌ها استفاده کنید. کلد کرم‌ها باعث می‌شوند که چربی‌های پنهان شده در لایه‌های زیرین پوست به خارجی‌ترین سطح آن راه پیدا کنند. در صورتی که پوست چربی دارید و اما در فصل زمستان، پوست شما ترک برمی‌دارد؛ با کلد کرم‌ها می‌توانید این معضل پوستی را برطرف کنید. پس از تماس کلد کرم‌ها با پوست، احساس خنکی خواهید داشت و نام آن، دقیقا بیانگوی همین موضوع است.
  • کوشن:
    کوشن آرایشی مجموعه‌ای از بی‌بی کرم‌ها، سی‌سی کرم‌ها و پنکک‌های مایع می‌باشد. کوشن‌های آرایشی بر روی پوست می‌توانند همانند یک کرم چندین جانبه عمل کنند. با تحقیقات متعدد متوجه خواهید شد که کوشن‌ها همانند کرم‌های ضد آفتاب، مرطوب کننده‌ها و پرایمرها بر روی پوست اثربخش هستند. اگر تابه‌حال نامی از کوشن‌های آرایشی به گوش‌تان نرسیده به دلیل چندجانبه بودن عملکرد آن بر روی پوست است که دیگران نمی‌خواسته‌اند شما بدانید و ظاهری اغوا کننده داشته باشید!
    اگر خواسته باشیم خیال‌تان را از بابت کوشن‌ها راحت کنیم، باید بگوییم که تمامی ویتامین‌های لازم و حیاتی برای رشد سلولی سلول‌های پوست در کوشن گنجانده شده‌اند. به همین دلیل است که خرید و تهیه‌ کوشن اصل و مرغوب اهمیت زیادی دارد.
  • ضدآفتاب رنگی:
    ضد آفتاب رنگی را همه می‌شناسند! مخصوصا آن دسته از خانم‌ها و آقایانی که صبح‌ها راس ساعت 7 صبح به محل کارشان حرکت می‌کنند و می‌خواهند که بهترین روز خود را آغاز کنند. ضد آفتاب رنگی همان ضد آفتاب ساده خودمان است با این تفاوت که یک لایه رنگی بر روی پوست‌مان به وجود می‌آورد. به طور معمول، کرم‌های ضد آفتاب بدون پارابن و اسانس هستند. به همین خاطر است که ضدآفتاب‌های رنگی بر روی انواع پوست، حساسیت ایجاد نمی‌کنند و مانع از تشدید حساسیت‌های فصلی بر روی پوست می‌شوند. برخی از انواع ضد آفتاب‌های رنگی با دارا بودن املاح معدنی و مورد نیاز پوست، مانع از برجسته شدن خطوط چروک در ناحیه اطراف دهان و گونه‌ها می‌شوند.
  • بی‌بی کرم:
    درباره بی‌بی کرم‌ها می‌توان هزار و یک قصه گفت؛ چرا که بی‌بی کرم‌ها همان کرم پودری هستند که همانند کرم‌های ضد آفتاب مانع از نفوذ اشعه‌ی فرابنفش خورشید در لایه‌های متعدد پوست می‌شوند. برای استفاده از بی‌بی کرم محدودیت زمانی و مکانی ندارید. بی‌بی کرم‌ها برای آرایش روزمره مناسب هستند و اثرات منفی کمتری از خود بر روی پوست برجای می‌گذارند. در واقع، بی‌بی کرم را می‌توان جایگزین بهتری برای کرم ضد آفتاب دانست که در شب هم می‌توانید از آن مصرف کنید و مانع از گسترش رادیکال‌های آزاد در پوست خود شوید.
  • سی‌سی کرم:
    سی‌سی کرم‌ها در مقابل بی‌بی کرم‌ها خاصیت پوشانندگی بیشتری دارند. نقاط قرمز رنگ پوست که در اثر فشارهای فیزیکی بوجود آمده‌اند و چند سالی است که آن‌ها در پوست حضور پیدا کرده‌اند، با سی‌سی کرم رفع می‌شوند. سی‌سی کرم‌ها همانند بی‌بی کرم‌ها هستند با این تفاوت که فرمولاسیون قوی‌تری دارند و خاصیت پوشانندگی آن‌ها بیشتر است. سی‌سی کرم‌ها همانند بی‌بی‌ کرم‌ها برای تقویت و آرایش پوست در خانم‌های جوان 20 تا 35 ساله مناسب نیستند. افرادی که در بازه سنی بین 35 به بالا قرار دارند، لازم است تا از سی‌سی کرم‌ها استفاده کنند. سی‌سی کرم‌ها را می‌توان یک داروی مراقبتی و آرایشی در این بازه سنی دانست که سلامت و زیبایی را به پوست شما باز می‌گرداند.

کرم صورت-خانومی

کرم‌های کاملا مراقبتی

با این‌که کرم‌های کاملا مراقبتی هیچ نقشی در آرایش و زیبایی ندارند، مصرف مداوم آن‌ها موجب می‌شود تا روز به ‌روز به جذابیت چهره و پوست شما افزوده شود. این نکته را فراموش نکنید که هیچ نوع محدودیتی در استفاده از کرم‌های کاملا مراقبتی ندارید. اما در نظر داشته باشید که مصرف منظم و مستمر کرم‌های مراقبتی باعث می‌شود که احتمال گسترش عفونت در پوست شما در زمان طولانی به شدت تقلیل یابد. این دقیقا همان چیزی است که باعث می‌شود تا شما به جراحی‌های زیبایی و ترمیم کننده سطح پوست نیاز جدی نداشته باشید. 

مصرف کرم‌های کاملا مراقبتی برای تضمین سلامتی پوست در سنین نوجوانی و جوانی الزامی است. در نظر داشته باشید که کرم‌های مراقبتی به دلیل نداشتن رنگدانه‌های آرایشی، کمترین آسیب را به سطح پوست می‌رسانند و تمامی نیازهای حیاتی پوست را برطرف می‌کنند. 

  • کرم آبرسان:
    ماهیت کرم‌های آبرسان با ماهیت کرم‌های مرطوب کننده متفاوت است. مصرف کرم‌های آبرسان موجب می‌شود تا تمامی رطوبت سطح پوست حفظ شود و در طولانی مدت، لطافت پوست از نتایج مثبت آن می‌باشد. عناصر پایه تشکیل دهنده‌ کرم‌های آبرسان از هیالورونیک اسید و گلیسیرین هستند. ترکیب این دو عنصر با هم، باعث می‌شود که کلاژن سازی سلول‌های پوست تحریک بشود.
  • کرم مرطوب کننده:
    همانطور که از نام کرم‌های مرطوب کننده پیدا است، این نوع کرم‌ها برای حفظ رطوبت موقت سطح پوست کاربرد دارند. وازلین و روغن‌های گیاهی، یک نوع کرم مرطوب کننده ارگانیک به شمار می‌روند. در کرم‌های صنعتی هم این دو نوع کرم ارگانیک یافت می‌شوند که مانع از تبخیر و خروج مولکول‌های آب از بین لایه‌های متعدد پوست می‌شوند.
  • کرم جوان کننده یا کرم لیفتینگ:
    کرم‌های جوان کننده پوست که عموما از آن‌ها به‌عنوان کم‌رنگ کننده لکه‌های پوستی یاد می‌شوند، مقدار فیبر و کلاژن را در سلول‌های پوست در حالت طبیعی و نرمال تنظیم می‌کنند. deanol، ماده اصلی تشکیل دهنده‌ی کرم‌های جوان کننده و لیفتینگ محسوب می‌شوند. این ترکیبات می‌توانند زخم‌های عمیق پوستی را بهبود دهند. به طوری که با جبران، کلاژن‌های مناطق از دست رفته پوست، باعث جبران مقادیر از دست رفته کلاژن می‌شوند. علاوه بر deanol، این کرم‌ها حاوی رتینول طبیعی هستند که با نفوذ در سلول‌های پوست، لکه‌های تیره رنگ را به طور کامل از بین می‌برند. ترکیب دو ماده deanol و رتینول باعث می‌شود که سرعت احیا و بازسازی سلول‌های آسیب دیده، افزایش پیدا کند و مناطقی که دقیقا بافتی شبیه با پوست طبیعی ندارند، در زمان کمتری ترمیم شوند.
    کرم لیفتینگ عملکرد متفاوت‌تری نسبت به کرم جوان کننده دارد. با این وجود در بین محصولات بهداشتی و آرایشی از کرم لیفتینگ به‌عنوان کرم جوان کننده پوست یاد می‌شود. کرم‌های لیفتینگ با اثربخشی که دارند، مانع از افتادن و شل شدگی پوست می‌شوند. قابلیت کشسانی که پوست افراد مسن و گاها میانسال، آن را ندارند، با کرم لیفتینگ به طور کامل جبران می‌شود. در صورتی که پیش از رسیدن به سن میانسالی و پیری از کرم لیفتینگ استفاده می‌کنید، پوست شما سفت و محکم خواهد شد. این تاثیرات مثبت مصرف کرم‌های لیتفتینگ به شما کمک می‌کنند که دور عمل‌های زیبایی بوتاکس و تزریق ژل به نواحی پوست را خط بگیرید.
  • کرم لایه بردار پوست:
    شادابی و براقی پوست، دو نمونه از ویژگی‌های یک پوست سالم و طبیعی هستند که با افزایش سن، این ویژگی‌ها در پوست مشاهده نمی‌شوند. کدر بودن و غیر شفاف شدن سلول‌های پوست از اثرات منفی و ناهنجار افزایش سن و پیری پوست می‌باشند. پوست‌های حساس و پوست‌های چربی در این شرایط در معرض آسیب‌های بیشتری قرار دارند که تنها استفاده از کرم لایه بردار پوست می‌تواند تمامی نیازها و احتیاجات آن‌ها را برطرف کند. کرم‌های لایه بردار شیمیایی این ویژگی را دارند که ابتدا روی سطح پوست خنک می‌شوند و با خنک شدن آن‌ها، تمامی مواد مضر و زائد روی پوست در بافت جمع کننده کرم‌های لایه بردار به دام می‌افتند و با برداشتن همان یک لایه از کرم از روی پوست، بیشتر میکرو ارگانیسم‌ها زدوده می‌شوند.

سوالات متداول 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”p” question-0=”در چه سنی من باید از کرم‌های صورت را استفاده کنم؟” answer-0=”سن ۱۶ سالگی را می‌توان نقطه آغازینی برای مصرف کرم‌های پوستی دانست. در این سن به دلیل حساس بودن پوست می‌بایست از کرم‌های مرطوب کننده ارگانیک استفاده کنید. مصرف کرم‌های مرطوب کننده ارگانیک می‌تواند مانع از دست رفتن رطوبت پوست شود و حتی در ماه‌های سرد که پوست مچاله می‌شود، کرم‌های مرطوب کننده می‌توانند پوست را در برابر بسیاری از میکرو ارگانسیم‌ها و آسیب‌های فیزیکی حفظ کنند. ” image-0=”” headline-1=”p” question-1=”یک کرم پوست چرب می‌تواند تشکیل جوش‌ها را تحریک کند؟” answer-1=”اگر پوست صورت شما خشک است و دائما ترک بر می‌دارد، باید از کرم‌های مرطوب کننده مناسب پوست خشک استفاده کنید. در صورتی که پوست شما چرب است، نباید به سراغ کرم‌هایی بروید که چربی زیادی دارند. اگر اشتباه انتخاب کنید، پوست شما مستعد جوش‌های بیشتری می‌شود. این جوش‌ها می‌توانند نخستین سد دفاعی بدن شما را تحریک کند و همواره شاهد جوش‌های برآمده و چرکین بر سطح پوست شوند. ” image-1=”” headline-2=”p” question-2=”پس از چه مدت می‌توانم کرم پوست خود را جایگزین کنم؟” answer-2=”پاسخ این سوال کاملا به شرایط پوست خودتان بستگی دارد. اما می‌توان گفت که با تغییر فصل، نیازهای پوست هم تغییر می‌کند و نیاز است که نوع کرم مراقبتی و حتی آرایشی خود را تغییر دهید. کرم‌های پوستی که در فصل تابستان استفاده می‌شوند، باید حاوی عناصر ضد اشعه ماوراء بنفش باشند. در صورتی که در ماه‌های سال به کرم‌هایی نیاز دارید که خاصیت مرطوب کنندگی باشید و مانع از چروکیده شدن پوست در برابر سرما شود. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

 

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا