آرایش

عروس خانم‌ها، ما به شما می‌گوییم چگونه در جشن عروسی نگاه‌ها را به خودتان خیره کنید

زوج‌های جوان به خصوص عروس خانم‌ها از چند ماه قبل از مراسم عروسی مشغله‌های زیادی دارند. درگیری‌های ذهنی و حجم کارهایی که قبل از جشن عروسی باید سر و سامان دهند، فشار زیادی را به آن‌ها وارد می‌کند و باعث می‌شود که از مراقبت خود غافل شوند. زوج‌های جوان برای آن‌که در شب جشن عروسی که مهم‌ترین و بهترین شب زندگی‌شان است، بدرخشند باید قبل ار عروسی مراقبت‌هایی را انجام دهند تا در جشن خود شاداب و سرحال باشند و از میزبانی، جشن و پایکوبی لذت ببرند.
در این مطلب در مورد مراقبت‌هایی که عروس خانم‌ها باید قبل از مراسم عروسی انجام دهند، صحبت کرده‌ایم، البته ما پیشنهاد می‌کنیم که بعضی از مراقبت‌ها را هم عروس خانم‌ها و هم آقا دامادها انجام دهند. برخی از مراقبت‌ها تقریباً مشترک است، بنابراین عروس خانم‌ها، همسران خود را برای انجام مراقبت‌های زیبایی قبل از جشن عروسی، تشویق کنند. بهترین و مهم‌ترین نکات مربوط به زیبایی که قبل از جشن عروسی باید اجرا شود را جمع‌آوری و به رشته تحریر درآوردیم، پس برای آن‌که در مهم‌ترین روز زندگی خود بدرخشید، این نکات را با دقت مطالعه و اجرا کنید.

پاکسازی پوست عروس-خانومی

پاکسازی و تقویت پوست صورت

یکی از مهم‌ترین نکات زیبایی قبل از مراسم عروسی، رسیدگی به پوست صورت است، میکاپ و گریم زمانی خوب روی صورت می‌نشیند که پوست صورت سالم و شاداب باشد. استرس رسیدگی به لیست کارهایی که باید قبل از جشن عروسی انجام شود، مستقیم روی پوست شما تاثیر می‌گذارد، به همین دلیل مراقبت از پوست خود را در اولویت قرار دهید.

یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت پوست پاکسازی، تقویت و رطوبت‌رسانی است، این برنامه را باید به‌طور منظم اجرا کنید و پشت گوش نیندازید. پاکسازی، تقویت و رطوبت‌رسانی باعث سلامت، جوانی و شادابی پوست می‌شود. پوست صورت را از هرگونه آلودگی و چربی اضافی پاک کنید تا منافذ پوست باز شوند و نفس بکشند. بعد از پاکسازی، از محصولات تقویت کننده و سفت کننده منافذ پوست استفاده کنید، این کار باعث متعادل سازی پوست شده و تا حدودی خطوط ریز روی صورت را کاهش می‌دهد.

آبرسانی و مرطوب کردن پوست را جدی بگیرید

سیراب کردن پوست باعث می‌شود چهره شما شاداب و سرحال باشد. اگر پوست خشکی دارید این مرحله مهم‌ترین بخش در روتین مراقبت زیبایی قبل از عروسی است. بعد از آبرسانی مرطوب کننده مناسبی روی پوست بزنید تا رطوبت در منافذ پوست حبس شود، مرطوب نگه داشتن پوست باعث می‌شود که پوست شاداب، نرم و لطیف بماند. بعد از انجام این مراحل نوبت به استفاده از ضدآفتاب می‌رسد، به هیچ وجه استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید. بارها در مورد مضرات نور خورشید روی پوست گفتیم، اشعه مضر UV باعث آفتاب‌سوختگی، لک و ایجاد چین و چروک روی پوست می‌شود. بنابراین چه قبل از مراسم عروسی و چه بعد از آن به‌طور منظم از کرم ضد آفتاب به شیوۀ صحیح استفاده کنید.

اسکراب پوست خانگی-خانومی

لایه‌برداری منظم از پوست

در مجله خانومی مطالب متعددی در مورد لزوم لایه‌برداری پوست نگارش شده است، لایه‌برداری پوست یکی از بخش‌های مهم در روتین مراقبت پوست است و برای داشتن پوستی عاری از لک و جوش‌های سرسیاه باید به‌طور منظم اجرا شود. با لایه برداری، سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند و چهره درخشان، شاداب و عاری از هرگونه لک و جوش سرسیاه می‌شود. پوست خشک هفته‌ای یک بار و پوست‌های چرب هفته‌ای 2 بار نیاز به لایه‌برداری دارند. برای لایه برداری پوست می‌توانید از لایه بردار فیزیکی و شیمیایی استفاده کنید. برای لایه برداری می‌توانید از انواع اسکراب خانگی که با نمک دریایی، جو دوسر، شکر قهوه‌ای و … تهیه می‌شوند، استفاده کنید. دقت کنید که هنگام لایه برداری و اسکراب با پوست خشن نباشید و پوست را تحریک نکنید، به‌خصوص اگر پوست خشک و حساسی دارید.

اقدامات عروس قبل از عروسی-خانومی

استفاده از ماسک مراقبت پوست و مو را فراموش نکنید

نمی‌توان نقش ماسک صورت را در سلامتی و شادابی پوست نادیده گرفت. ماسک صورت پوست را تغذیه می‌کند و باعث شادابی و لطافت پوست می‌شود. برای آن‌که ماسک صورت روی پوست به‎ خوبی تاثیر بگذارد، باید از 6 ماه قبل از مراسم عروسی به‌طور مداوم از ماسک صورت مناسب برای پوست استفاده کنید. اگر زمان کمتری دارید، هفته‌ای 2 الی 3 بار ماسک را روی پوست صورت بگذارید تا پوست بتواند از فواید و تاثیر ماسک صورت بهره ببرد. فراموش نکنید که ابتدا ماسک صورت را روی پوست دست امتحان کنید و در صورت عدم واکنش با خیال راحت روی صورت قرار دهید.
به همان اندازه که شادابی و سرحالی صورت مهم است و برای مراقبت از پوست وقت می‌گذارید، سلامت موها نیز مهم است و باید روتین مراقبت از موها را اجرا کنید. بخش مهمی از استایل عروس را آرایش موها تشکیل می‌دهد، موهای سالم و سرحال باعث می‌شود که استایل شما در شب عروسی بهتر به نظر برسد. برای داشتن موهای سالم، براق و شاداب باید موهای خود را با استفاده از محصولات مراقبت مو تقویت کنید. روتین مراقبت و تقویت مو را حداقل 6 ماه قبل از مراسم عروسی شروع کنید تا بتواند روی ساقه و ریشۀ مو تاثیر مثبتی بگذارد. استفاده از ماسک مو را در روتین مراقبت موهای خود بگنجانید، ماسک مو نقش مهمی در سلامت و تقویت ریشه و ساقۀ مو دارد.
پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مواد طبیعی، انواع ماسک صورت و موی خانگی برای مراقبت پوست و موی خود تهیه کنید و از مواد طبیعی به نفع سلامت پوست و موی خود بهره ببرید.

قبل از عروسی چکار کنیم؟-خانومی

به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید

قبل از مراسم عروسی به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و مشاوره بگیرید. اگر روی پوست صورت لک، زائده پوستی، خط عمیق و اسکار دارید، پزشک درمان‌های موثر و مطمئنی برای از بین بردن آن‌ها تدارک می‌بیند. اگر قصد جوانسازی پوست را داشته باشید، پزشک با روش‌هایی مانند میکرودرم ابریژن یا میکرونیدلینگ پوست را جوان‌تر می‌کند و لک‌ها، جای جوش و زخم و … را از بین می‌برد. همچنین با معاینه دقیق پوست و مو، شما را برای خرید کرم، لوسیون و پماد راهنمایی می‌کند.

مراقبت از پوست دست-خانومی

از مراقبت پوست دست و پا غافل نشوید

در آلبوم عکس عروسی تمامی زوج‌های جوان، عکسی از دست‌هایی که حلقه روی آن نشسته وجود دارد. پس دست‌ها نیز در مراسم عروسی سهم مهمی دارند و نباید ساده از کنار آن‌ها گذشت. به همین دلیل یک روال مراقبت برای پوست و ناخن دست و پا در نظر بگیرید. بله ناخن‌های پا‌! یک عروس جذاب علاوه‌بر دست، پوست پای نرم و ناخن پای مرتبی دارد. پوست دست و پا را هر شب با روغن طبیعی ماساژ دهید تا نرم و لطیف شود و در حمام مرتب پاشنه و کف پا را با سوهان یا سنگ پا لایه برداری کنید تا پوست کف پا نرم و لطیف شود. ناخن‌های دست و پا را سوهان بکشید و با محصولات مراقبت ناخن، آن‌ها را تقویت کنید، به‌طور کلی مانیکور و پدیکور را در برنامه ماهانه خود قرار دهید.

از بین بردن موهای زائد بدن

از بین بردن موهای زائد بدن یا اپیلاسیون یکی از قسمت‌های مهم حاضر شدن برای مراسم عروسی است. باید مرتب و آراسته باشید، بنابراین موهای زائد بدن را با روشی بی‌خطر از بین ببرید، برای آراستگی در این روز مهم به سراغ تیغ نروید، این روش باعث بریدگی و جوش می‌شود. کرم‌های موبر روش کم خطری برای اپلاسیون بدن است.
ابروها تاثیر به‌سزایی در زیبایی و جذابیت چهره دارند، پس برای فرم‌دهی و حالت ابروهای خود در شب باشکوه زندگی خود وقت بگذارید و هزینه کنید. از چند ماه قبل از مراسم، آرایشگر مناسبی برای ابروهای خود انتخاب کنید تا ابروهای شما را فرم دهد؛ تا روز عروسی از محلول‌های تقویت کننده ابرو استفاده کنید تا ابروها پرپشت شوند. ابروهای پرپشت چهره را جوان‌تر می‌کند و حالت دادن به آن‌ها نیز راحت‌تر خواهد بود.

بایدها و نبایدهای عروسی-خانومی

رژیم و ورزش در دقیقه 90 ممنوع!

تناسب اندام مهم است اما نباید یک ماه مانده به مراسم ازدواج رژیم سخت بگیرید و ورزش‌های سنگین کنید. متاسفانه بسیاری از زوج‌ها 1 الی 2 ماه مانده به مراسم عروسی به فکر تناسب اندام می‌افتند و در این مدت سعی می‌کنند با انواع رژیم سخت و ورزش سنگین به اندام دلخواه خود برسند. این کار باعث می‌شود که بدن خسته شود و این خستگی روی صورت و چهره نیز اثر بگذارد. پس برای رسیدن به تناسب اندام حداقل 4 یا 5 ماه قبل از مراسم عروسی، مشاوره تغذیه بگیرید و هم‌زمان زیر نظر مربی ورزش کنید تا در روز موعود علاوه‌بر اندام زیبا، چهرۀ شادابی داشته باشید.

نکات قبل از عروسی-خانومی

مدیتیشن برای آرامش و کاهش اضطراب

مراسم ازدواج و به تَبَع آن تغییر در روش زندگی اتفاق بزرگی است، به همین دلیل زوج‌های جوان هیجان و استرس زیادی را تحمل می‌کنند. در روزهای مانده تا مراسم ازدواج افکار منفی زیادی به سراغ‌شان می‌آید و استرس و اضطراب آن‌ها را دو چندان می‌کند. بهترین راه برای رهایی از استرس و افکار منفی، مدیتیشن است، 15 دقیقه از وقت خود را در روز به مدیتیشن اختصاص دهید تا آرام شوید. به اتفاق‌های مثبت و لحظات خوش فکر کنید، به این ترتیب روز عروسی خود را با آرامش سپری می‌کنید و عکس‌های عروسی نیز بهتر خواهد بود.

رژیم قبل از عروسی-خانومی

رژیم غذایی سالم داشته باشید

زوج‌های جوان زمانی که در تدارک برگزاری مراسم عروسی هستند، خوردن غذاهای سالم را فراموش می‌کنند و غذاهای فرآوری شده و فست فود را جایگزین غذاهای سالمی مانند سبزیجات و گوشت تازه می‌کنند. غذاهای ناسالم و فرآوری شده را کنار بگذارید و رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرید. روزی 8 الی 10 لیوان آب بنوشید تا سموم بدن دفع و پوست و بدن به خوبی هیدراته شوند. در میان وعده‌ها آجیل، میوه و جوانه‌ها بخورید و در رژیم غذایی خود انواع سبزیجات، میوه و پروتئین را قرار دهید. چیپس، شکلات، شیرینی، بستنی و نوشابه را نه فقط تا مراسم عروسی بلکه برای همیشه کنار بگذارید، البته گاهی می‌توانید تقلب کنید و به میزان کم خوراکی ناسالم مصرف کنید!
برای داشتن پوست سالم و درخشان باید انواع مواد معدنی، ویتامین آنتی اکسیدان در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد. کمبود مواد معدنی باعث شکنندگی ناخن‌ها و ریزش و کدری موها می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای رژیم غذایی سالم از متخصص تغذیه مشاوره بگیرید. اپلیکیشن‌های کالری شمار نیز به رژیم غذایی سالم کمک می‌کنند.

قبل از عروسی چه کنیم-خانومی

خوب بخوابید!

خواب کم دشمن پوست و سلامتی بدن است. عدم خواب کافی و بی‌کیفیت باعث کدری، خستگی پوست و ایجاد حلقه‌های تاریک و پف زیر چشم‌ها می‌شود. حلقه‌های تیرۀ زیر چشم باعث می‌شود که چهرۀ شما در روز عروسی خسته به نظر برسد، در حالی که باید شاداب و سرحال باشید. روزی 8 الی 10 ساعت بخوابید، تا پوست شما به خوبی استراحت و خود را بازسازی کند.

نکات عروسی-خانومی

قبل از عروسی خود را به ماساژ دعوت کنید

ماساژ باعث کاهش استرس می‌شود؛ بنابراین اگر برای مراسم عروسی هیجان و استرس زیادی دارید، ماساژ بگیرید. به سالن‌های اسپای معتبر بروید تا از ماساژورهای حرفه‌ای شما را ماساژ دهند. به ماساژور خود اطلاع دهید که برای کاهش استرس مراسم عروسی ماساژ می‌گیرید.

قبل از عروسی برای پوست بهتر چه کار کنیم؟-خانومی

روتین زیبایی را رها نکنید

متاسفانه بسیاری از زوج‌ها بعد از مراسم عروسی روتین مراقبت و زیبایی را رها می‌کنند. به نظر شما این نکاتی که در سطرهای بالا به آن‌ها اشاره کردیم، مختص به زمان محدودی است؟ بسیاری از مواردی که اشاره شد باید در روتین مراقبت پوست و بدن قرار داشته باشد، بنابراین بعد از برگزاری مراسم ازدواج همچنان این نکات را رعایت کنید و روتین مراقبت و زیبایی را رها نکنید. قرار نیست با وجود مشغله‌های بعد از ازدواج، مدام در مراکز زیبایی و درمانی باشید اما نباید آن‌ها را به‌طور کامل رها کنید. همۀ ما برای حفظ شادابی، سلامت و جوانی خود باید کمی وقت بگذاریم.

نکات ضروری قبل از عروسی-خانومی

چند نکته مهم و ضروری

  • تمامی محصولاتی را که می‌خواهید در مراسم عروسی استفاده کنید، از قبل روی پوست امتحان کنید، از هیچ محصول آزمایش نشده‌ای را در روز جشن استفاده نکنید.
  • روز عروسی از موچین برای برداشتن ابروها استفاده نکنید، ابروها را چند روز قبل از مراسم بردارید و حالت دهید. موچین باعث قرمزی و تورم در زیر ابروها می‌شود، بنابراین استفاده از موچین در روز مراسم عروسی ممنوع است!
  • هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. در روز جشن شما نیاز به انرژی دارید، حذف وعده غذایی باعث می‌شود که شما انرژی کافی نداشته باشید و زود خسته شوید. پس تمامی وعده‌های غذایی را نوش جان کنید.
  • رعایت این نکات ساده باعث می‌شود که شما در روز عروسی عالی به نظر برسید و اندازه کافی پرانرژی و سرحال باشید. امیدواریم که این مطلب به خوانندگان مجله خانومی که در تدارک مراسم ازدواج خود هستند کمک کرده باشد. شما چه پیشنهادی برای زوج‌های جوان دارید؟ خوشحال می‌شویم که تجربه‌های خود را با ما و خوانندگان مجله خانومی به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا