آرایشآرایش چشمآرایش صورت

تفاوت آرایش پاک کن چشم و صورت چیست؟

پاک کردن آرایش صورت و چشم یکی از راه‌های حفظ سلامت پوست است که توسط کارشناسان و متخصصان مراقبت از پوست توصیه می‌شود و آرایش پاک کن ها این وظیفه مهم را در فرآیند آرایشی به عهده دارند.
با پاک کردن آرایش از سطح پوست و اطراف چشم، میزان رسیدن اکسیژن به منافذ پوست افزایش می‌یابد و در بلندمدت از چروک شدن و پیر شدن سلول های پوست جلوگیری می‌شود.
لایهٔ حاوی مواد آرایشی اگر برای مدتی طولانی روی پوست بماند موجب بروز جوش، آکنه و لکه‌های پوستی می‌شود و طراوت و شادابی پوست را کاهش می‌دهد و موجب کدر شدن سطح پوست صورت می‌شود. همچنین اگر آرایش چشم خیلی دیر پاک شود، ممکن است باعث عفونت‌های چشمی شود. برای مقابله با این عوارض مواد آرایشی و زیبایی، بهتر است همیشه به یاد داشته باشید که آرایش خود را پاک کنید و با آرایش چشم و صورت به رختخواب نروید.

آرایش پاک کن-خانومی

آرایش پاک کن صورت

آسان‌ترین و کم زحمت‌ترین راه برای پاک کردن آرایش صورت، استفاده از پدهای مخصوص آرایش پاک کن است که در برندهای مختلف و برای هر نوع جنس پوست تولید می‌شود. شما می‌توانید با توجه به جنس پوست خود و میزان رطوبت، چربی یا خشکی آن، پد مناسب خود را خریداری کنید. البته در بسیاری موارد، مواد آرایش پاک کن در یک تیوب قرار دارد و با آغشته کردن یک تکه پنبه به مواد آرایش پاک کن صورت می‌توانید آرایش خود را پاک کنید.

آرایش پاک کن‌های صورت معمولاً عوارض خاصی ندارند و به پوست شما آسیب وارد نمی‌کنند. مواد شیمیایی به کار برده شده در آرایش پاک کن صورت، بسیار ضعیف هستند و برای پوست لطیف و حساس شما طراحی شده‌اند. البته برخی از آرایش پاک‌کن های صورت حاوی درصدی الکل هستند. الکل رطوبت و چرب سطح پوست را کاهش می دهد و میزان زیاد آن موجب خشکی، پوسته پوسته شدن و تورم پوست می شود. پس اگر پوستی خشک و حساس دارید، به یاد داشته باشید که هنگام خرید آرایش پاک کن به ترکیبات موجود در آن دقت کنید و از کارشناس یا فروشنده محصول بخواهید شما را راهنمایی کند.

گاهی در ترکیبات آرایش پاک کن‌های صورت، به منظور جلوگیری از التهاب و خشکی پوست، مقداری روغن کم چربی مثل روغن نارگیل یا روغن بچه به کار برده می‌شود. این مدل آرایش پاک کن صورت مناسب پوست‌های چرب نیست. چرا که پس از مدتی استفاده، منافذ پوستشان بسته می‌شود و محیط مناسبی برای شکل گیری جوش و آکنه ایجاد می‌شود. پس اگر دارای پوست چرب هستید، هنگام خرید آرایش پاک کن صورت مناسب خود به این نکته‌ای که گفته شد توجه کنید.

بد نیست بدانید که آرایش پاک کن صورت نیز از مواد شیمیایی تولید شده است و در هر صورت مواد شیمیایی ممکن است در بلندمدت به پوست آسیب‌هایی هرچند جزئی وارد کند. جلوگیری از این آسیب‌های جزئی بسیار راحت و آسان است. فقط کافی است پس از استفاده از آرایش پاک کن صورت، صورت خود را با آب بشورید یا از پدی اغشته به آب یا گلاب، سطح پوست خود را از مواد آرایش پاک کن باقی مانده صورت خود را پاک کنید.

آرایش پاک کن چشم-خانومی

آرایش پاک کن چشم چه فرقی با صورت دارد؟

پاک کردن آرایش چشم ممکن است خیلی وقت‌ها جدی گرفته نشود و با همان مواد آرایش پاک کن صورت انجام شود. البته پاک کردن آرایش چشم با مواد آرایش پاک کن قابل انجام است ولی باید به این هم توجه کرد که بافت و ساختار مواد آرایشی چشم مثل ریمل و خط چشم با مواد آرایشی صورت مثل کرم‌پودر و رژ گونه متفاوت است. مواد تشکیل دهنده آرایش پاک کن چشم به طور خاص به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مواد غلیظ آرایشی چشمی مثل ریمل یا ماسکارا را می‌توانند در خود حل کنند و به راحتی آن را از اطراف چشمتان پاک کنند. بسیاری از مواد آرایشی مربوط به چشم مثل ریمل، مداد چشم، سایه چشم و خط چشم دارای ترکیبات فایبرگلاس یا ضدآب بوده و به راحتی با آب یا گلاب پاک نمی‌شوند و با پاک کردن آن با همین مواد ساده، ممکن است پوست اطراف چشم آسیب ببیند و دچار سایش یا خراش شود.
با این تفاسیر بهتر است برای پاک کردن آرایش اطراف چشمتان، حتماً از مواد آرایش پاک کن چشم استفاده کنید تا هنگام پاک کردن، پوستتان آسیب نبیند و ذره‌ای از مواد آرایشی باقی نماند.

توجه داشته باشید که هنگام پاک کردن آرایش چشم خود، حتی کوچک ترین و ریزترین خرده های ریمل و سایه را نیز پاک کنید. چرا که اگر این مواد داخل چشم شما باقی بمانند، ممکن است موجب عفونت‌های چشمی و یا گودی و پف زیر چشم شود.
مواد موجود در آرایش پاک کن چشم، به گونه ای طراحی شده اند که برای چشم شما مضر و خطرناک نیستند اما بهتر است مراقب باشید تا این مواد وارد چشمتان نشود.
برای استفاده از آرایش پاک کن چشم، مقداری از مواد را روی پد آرایشی یا تکه‌ای پنبه بریزید و سپس با فشار کم روی پلک‌های بسته‌تان قرار دهید، توجه داشته باشید که پد را روی مژه ها نکشید. این کار به پیاز موی مژه آسیب وارد می‌کند و موجب ریزش آن می‌شود. چند سری عمل گفته شده را تکرار کنید.
توصیه می‌شود پس از پاک کردن آرایش ، چشم‌هایتان را با آب یا گلاب بشویید تا اثر مواد شیمیایی از پوست شما پاک شود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا