آرایشآرایش مواخبار سلامتی و زیبایی

کراتینه یا کراتین؟

کراتین مو  چیه؟

خیلی از افرادی که موهای فر و وز دارن، در آرزوی داشتن موهایی صاف، رو به کراتینه مو میارن. کراتینه مو چند ماهی موها رو صاف نگه می داره. به شرطی که درست ازش مراقبت کنیم. یه مقاله در مورد اشتباهاتی که کراتینه مو را خراب می کند توی سایت هست که حتما بخونینش. توی این مطلب میخوایم بگیم کراتین مو چیست و چه مزایا و معایبی داره. و برای کراتینه کردن به چه نکاتی باید توجه کنیم. و بعد از انجام این کار بهتره چه محصولاتی استفاده کنیم. 

کراتینه مو
کراتینه مو

کراتین چیست؟

کراتین در داخل موهامون بطور طبیعی وجود داره. در واقع کراتین یه پروتئینه محافظتیه که به خودی خود توی موها هست. هر چه مقدار کراتین در موها بیشتر باشد، موها سالم تر و صاف تر هستند.

کراتینه مو برای چه کاری استفاده میشه؟

کسانی که موهاشون فره، وز داره یا مجعده، حتی کسانی که موهای آسیب دیده دارن می‌تونن برای صاف کردن موها سراغ این کار برن.. خیلی ها هم به منظور سلامت موهاشون سراغ کراتینه ی مو میرن.

کراتینه کردن چجوری انجام میشه؟

روش کار اینجوریه که می‌رید یه سالنی که متخصص این کار رو داره. برین سراغ سالنی که از محصولات مرغوب استفاده می‌کنه. چون اگه از محصولات خوب استفاده نکنه، موهاتون داغون میشه. آرایشگر، محصولات دارای کراتین رو به موهای شما می‌زنه. روش اتو می‌کشه تا صاف بشه. این کار برای اینه که همون جوری صاف بمونه. این پروسه حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشه. البته اگه موهاتون خیلی بلند باشه ممکنه بیشتر هم زمان ببره. بعد از تموم شدن کار تا چهار روز حق شستن موها رو ندارید. تا حدود دو ماه و نیم هم باید مراقبت کنید. در قسمت های زیرین این مطلب بهتون میگیم منظور از مراقبت از موی کراتینه شده چیه.

کراتینه مو
کراتینه مو

کراتینه کردن بهتره یا استفاده از محصولات مراقبت از موی حاوی کراتین؟ 

این کار نیاز به هزینه زیاد، وقت، مراقبت زیاد و همین طور پیدا کردن آدم‌های متخصص این کار داره. چون اگه کسی که این کارو می‌کنه حرفه‌ای نباشه احتمال زیاد موقع اتو کردن موها باعث قطع شدن و آسیب دیدگی‌ شون می‌شه. ضمن اینکه یه نتیجه ثابت و حدود دو ماهه داره که رسما اگه کسی از کراتینه‌ش راضی نباشه مجبوره تا دو ماه تحملش کنه.

اما محصولاتی که کراتین دارن نه نیاز به هزینه زیاد دارن، نه وقت زیاد و نه مراقبت زیاد. این محصولات که شامل مواردی مثل شامپو، اسپری، کرم و سرم مو می‌شن کراتین دارن اما موها رو به طور موقت صاف می‌کنن و این حالت درخشان و لَخت رو برای 48 ساعت حفظ می‌کنن. بعد از این 48 ساعت هر وقت که دلتون خواست می‌تونید موهاتون رو رنگ کنید، حالت بدید یا حتی اتو بکشید. در نهایت تصمیم با خودتونه و بهتره با توجه به وقت و بودجه‌ و حوصله‌تون برای کراتینه کردن یا استفاده از محصولات کراتینه تصمیم بگیرین. پیشنهاد ما؟ به گزینه دوم بیشتر فکر کنید…

 

ax m

 

مطلب پیشنهادی: روتین مراقبت از موهای رنگ شده با محصولات کراتین آرگان اچ اس

مراقبت از موهای کراتینه چگونه باشد؟

اگر از موی کراتینه شده مراقبت نکنید، خیلی زود از حالت می افتد و مجددا وز می شود. بنابراین به نکات مراقبت از این نوع مو را خوب دقت کنین.

1- شامپوی مخصوص کراتینه مو

یکی از اقدامات مراقبت از مو بعد از کراتینه مو این است که شما از شامپو مخصوص کراتینه مو استفاده کنید، یا از شامپوهای بدون بدون سولفات سدیم استفاده کنید.

 

ax m

 

2- رنگ ممنوع

تا دو ماه بعد از این کار نباید موهایتان را رنگ کنید. از آغشته شدن موهایتان به هرگونه مواد شیمیایی پرهیز کنین.

3- سشوار کمتر

هر چه کمتر از سشوار و ابزارهایی که حرارت زیاد به مو می رسونن استفاده کنید، طول عمر صاف ماندن مو هایتان بیشتر می شود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا