آرایشآرایش صورتآرایش لب

تکنیک‌های جادویی در آرایش تابستانی جذاب

همیشه در آستانه شروع فصل تابستان، مادران شروع به جمع کردن لباس‌های گرم و بهاری کرده و لباس های تابستانی را بیرون می‌آورند. این تغییرات از لباس شروع و به اکسسوری و لوازم آرایش و مراقبت پوست تابستان ختم می‌شود. با شروع تابستان و فصل جدید لازم است تغییراتی بر روی نحوه پوشش، انتخاب رنگ‌ها، لوازم آرایشی، انتخاب اکسسوری ها و محصولات مراقبتی از پوستمان بوجود آوریم تا ظاهرمان همیشه جذاب و روی مد باشد. بعضی از بانوان همیشه چند محصول آرایشی در کیف لوازم آرایش خود دارند و برای تمامی سال از آن‌ها استفاده می‌کنند. برخی دیگر از بانوان اگرچه لوازم آرایشی متعددی دارند اما اختصاص آن‌ها به زمان و فصل مربوط به خود را نمی‌دانند و به همین دلیل است که خانم‌هایی که ویژگی بالا را دارند نمی‌توانند آرایش تابستانی جذاب و یا میکاپ روزانه مناسب برای دیگر فصل‌ها را داشته باشند.

استفاده از لوازم آرایش مانند تمامی دیگر لوازم تکنیک و دانش خاص خود را دارد و باید در هنگام استفاده و خرید محصولات زیبایی و بهداشتی همواره به ۲ موضوع توجه کنیم:

  1. آیا برای سلامت ما مناسب است؟
  2. آیا با شرایط آب و هوایی و فصلی سازگار است؟

شاید شما هم تجربه خرید و استفاده از کرم پودر 24 ساعته از برند معتبری را داشته اید که به نیاز شما پاسخ نداده و پس از مصرف و طی چند ساعت اولیه متوجه افت و یا از بین رفتن آن شده اید و احتمالا اولین فرضیه‌ای که به دهنتان رسیده تقلبی بودن محصول است. اما این گونه نیست در تابستان به علت گرمی هوا و میزان تعریق ماندگاری لوازم آرایش بر روی پوست صورت کاهش می‌یابد بنابراین بهتر است از تکنیک‌ها و محصولاتی برای افزایش ماندگاری و دوام آن استفاده کنید تا آرایش جذاب تابستانی داشته‌ باشید.

در بین فصل‌ها، فصل تابستان بیشتر از سایر فصل‌ها بر روی لوازم آرایشی تاثیرگذار است. از تاثیرات هوای گرم در ماه‌های تابستان، افزایش ترشح چربی پوست است و همین امر سبب براق بنظر رسیدن آرایش و دفرمه شدن آن می‌شود. از طرفی شدت تعریق بدن و پوست صورت افزایش می‌یابد و ممکن است باعث پاک شدن سریع لوازم آرایش شود. در اینجا استفاده از محصولات مراقبت پوستی مانند کرم ضد آفتاب می‌تواند برای تثبیت آرایش کمک کننده باشد اما اگر تمایل دارید در تابستان بیش از حد براق بنظر نرسید و طول عمر آرایشتان افزایش یابد بهتر است از این تکنیک‌های جادویی در آرایش تابستانی جذاب استفاده کنید.

از محصولات مراقبت پوست استفاده کنید

بهتر است قبل از شروع آرایش تابستانی جذاب ، به کمک یک میسلار واتر بر پایه آب پوستتان را از هر نوع آلودگی، چربی و … پاک کنید. این محصول به شما کمک می‌کند پس از آرایش پوستتان خیلی چرب نشود و تا حدودی ازکمرنگ شدن آرایش جلوگیری می‌کند. بهتر است بعد استفاده میسلار واتر پوست صورت خود را بشویید اما اگر به آب دسترسی نداریید نگران نباشید زیرا میسلار واتر بر پایه آب بدون نیاز به شستشو، با پوست سازگار است و برای آن مشکلی ایجاد نمی‌کند. برای استفاده کافی است یک پنبه را با میسلار واتر آغشته کرده و سپس به روی صورت خود بکشید. بعد از اتمام کار متوجه خواهید شد پوست صورتتان مات میشود. آیا استفاده از میسلار وارتر و نشستن بعد از آن چون بر پایه آب هست درسته؟ مشکلی نداره؟

میسلار واتر

استفاده از مرطوب کننده

حتی اگر پوست چربی دارید باید دو نوبت در روز از مرطوب کننده استفاده کنید. برای پوست های چرب و مختلط از یک مرطوب کننده سبک بر پایه آب و مات کننده که دارای هیالورونیک اسید است استفاده کنید که بتواند رطوبت مورد نیاز پوستتان را تامین کند. اگر دارای پوست خشک و حساسی هستید بهتر است از مرطوب کننده ای استفاده کنید که دارای روغن های ضروری برای پوست باشد تا پوستتان خشک نشود و پوسته نزند.

استفاده از ضد آفتاب

حتما پس از مرطوب کننده از ضد آفتاب استفاده کنید خصوصا اگر میخواهید مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید. توجه داشته باشید برای محافظت کامل از صورت حتی اگر لوازم ‌آرایشتان مانند کرم پودر، پرایمر و کانسیلر شما دارای مقادیری SPF است حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

ضد آفتاب

برای شروع آرایش تابستانی جذاب از پرایمر استفاده کنید

برای شروع آرایش تابستانی جذاب حتما از پرایمر استفاده کنید. پرایمر سطح پوستتان را برای مرحله بعدی آرایش صاف می‌کند و همچنین به ثابت نگه داشتن آرایش شما کمک می‌کند. اگر پوست چرب دارید بهتر است از یک پرایمر سیلیکونی مات کننده مانند پرایمر مات كننده اینفائیبل لورآل استفاده کنید. استفاده از پرایمر به صاف شدن خطوط و پر شدن یا کوچک شدن منافذ پوست کمک می‌کند و باعث مات شدن منطقه T صورت می‌شود.

استفاده از فونداسیون سبک و بادوام به جای کرم پودرهای سنگین

اگر ناهمواری‌های پوستتان خیلی آشکار نیست بهتر است از فونداسیون‌های سبک مانند BB کرم و CC کرم یا کانسیلر برای پوشاندن آن استفاده کنید. به علت گرمی هوا تعریق پوست بسیار افزایش می‌یابد و حتی در صورت استفاده از کرم پودرهای 24 ساعته از برندهای معروف ممکن است نتواند پوشش مناسبی بر روی پوستتان ایجاد کند و ماندگار باشد. پس هر چه فونداسیون شما سبک تر باشد مدت بیشتری دوام بر روی پوستتان دوام می‌آورد.

آرایش تابستانی جذاب

استفاده از کانسیلر مهم تر از فونداسیون

برای داشتن یک آرایش تابستانی جذاب نیازی نیست حتما از فونداسیون استفاده نمایید و بهتر است از کانسیلر با همان میزان کارایی استفاده کنید زیرا کانسیلر نقاط حساس مانند روی بینی، زیر چشم، جوش‌ها و… را به خوبی پوشش می‌دهد تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید انتخاب یک کانسیلر با کیفیت و با دوام است.

نکته طلایی برای داشتن زیرساز با دوام

از پودر مات کننده استفاده کنید. پس از استفاده کرم پودر از فیکس کننده آرایش استفاده کنید. پودر فیکس علاوه بر اینکه یک لایه مات روی پوستتان اضافه می‌کند به شما کمک می‌کند حدالامکان در طول روز میکاپ تان ثابت بماند. همچنین اگر دوست دارید در آرایش جذاب تابستانی خود از رژ لب مات استفاده کنید بهتر است مقداری از پودر فیکس را به رژ لبتان اضافه کنید تا ظاهری مات ایجاد شود و همچنین از پاک شدن سریع آن جلوگیری شود.

با استفاده از یک رژ لب بدرخشید

رژهای مات برای تابستان و پاییز مناسب است اما تابستان زمان مناسبی برای شروع رژ های درخشان و جذاب است. بهتر است از رنگ رژ لب‌ های مناسب برای تابستان استفاده کنید. برای ماندگاری بهتر رژ لب بهتر است قبل از استفاده آن از پرایمر لب استفاده کنید تا لب هایتان نرم و مرطوب شود. لازم است برای محافظت و نگهداری بهتر لب هایتان از رژ لب یا پرایمر لب دارای SPF استفاده کنید تا لب هایتان از آسیب های نور خورشید در امان بمانند.

رژ لب

رژگونه کرمی یا پودری

برای داشتن آرایش تابستانی جذاب لازم است از رژگونه کرمی به جای پودری استفاده کنید زیرا هم طبیعی تر به نظر می‌رسد و هم ماندگاری آن بیشتر است. رژگونه های پودری در طول روز به راحتی محو می‌شود و یا فرم آن در دو طرف صورت یکسان نمی‌شود، به همین دلیل نه تنها در تابستان بلکه در تمامی فصل ها بهتر است از رژگونه کرمی به جای رژگونه پودری استفاده کنید.

از سایه تیره پرهیز کنید

تابستان اصلا زمان مناسبی برای استفاده از سایه های تیره نیست. حتی اگر دوست دارید از سایه قهوه‌ای استفاده کنید بهتر است تناژ روشن این رنگ را امتحان کنید زیرا تابستان زمان استفاده از رنگ های پر شور و هیجان است. اگر جزو بانوانی هستید که از رنگ های شاد برای سایه استفاده نمی‌کنید و دوست دارید سایه تان ملایم باشد رنگ بژ روشن برای شما مناسب زیرا به اکثر چشمها می آید و زیبایی خیره کننده ای ایجاد می‌کند.

سایه جذاب تابستانی

مرحله آخر: اسپری فیکساتور صورت

آخرین مرحله برای اطمینان از اینکه آرایشتان در طول روز ثابت می‌ماند استفاده از اسپری فیکساتور است. پس از اتمام آرایشتان بطری اسپری فیکساتور را به خوبی تکان دهید و سپس با رعایت فاصله ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر از صورت خود نگه دارید و چهار تا شش بار به صورت X و T اسپری کنید.

برای آنکه آرایش تابستانی جذاب داشته باشید بهتر است تکنیک‌ها و آموزش‌های ذکر شده را خوب به یاد داشته باشید. شما چه راه حلی برای ثابت ماندن آرایش خود پیشنهاد می‌دهید؟

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا