مراقبت صورت

بهترین لایه بردار صورت

هر سال پاییز که می شود مطب پزشکان پر می شود از افرادی که می خواهند با لایه برداری پوست جانی دوباره به پوستشان بدهند. اما این کار می تواند به راحتی و با هزینه کمتر اما در زمانی طولانی تر در منزل نیز انجام شود. فقط باید بهترین لایه بردار صورت را بشناسید. محصول درستی بر اساس نوع پوستتان انتخاب کنید و روش صحیح لایه برداریی را بدانید. در مطالب پیشین توضیح دادیم که چگونه از پوست لایه برداری کنیم؟ این مطلب مورد توجه بسیاری از خوانندگان مجله اینترنتی خانومی قرار گرفته است. آن را از دست ندهید.
در این نیز مطلب به شما می گوییم که لایه برداری از پوست چه کاری برای پوستمان میکند که تا این حد مورد توجه پزشکان است. بهترین مارک لایه بردار صورت چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

لایه برداری از پوست به چه روشهایی انجام می شود؟

اگر قصد لایه برداری از پوستتان را دارید، روشهای زیر را برای انجام این کار پیش رو دارید:

1- لایه برداری در مطب پزشک

وقتی برای لایه برداری از پوست به مطب پزشک مراجعه کنید، پزشک با روشهای مکانیکی مانند میکرودرم ابریژن یا با روشهای شیمیایی مانند پیلینگ شیمیایی این کار را در یک یا چند جلسه برای شما انجام می دهد. با این کار لایه برداری از پوست برای شما سریعتر، قویتر و البته با هزینه بیشتر انجام می شود.

لایه برداری صورت در مطب
لایه برداری صورت در مطب پزشک

2- لایه برداری با محصولات AHA

می توانید با مراجعه به یک داروخانه، بهترین لایه بردار پوست را انتخاب کنید و این کار را طی دو ماه شبها در منزل انجام دهید. این کار هزینه بسیار کمتری دارد اما زمان بیشتری صرف می کند. شما باید بر اساس نوع پوستتان یک لایه بردار قوی یا لایه بردار ملایم انتخاب کنید.

 

ax m

 

3- لایه برداری ملایم با محصولات اسکراب

اسکراب، کرم یا ژلی است که حاوی دانه های ریز است. این دانه ها گاهی گیاهی است. اسکراب کردن پوست در واقع یک لایه برداری بسیار ملایم از سلولهای مرده پوست و آلودگی های پوست انجام میدهد و در حقیقت مرحله تمیز کردن پوست را کامل میکند. خوب است اسکراب کردن جزو روتین مراقبت از پوست هفتگی شما باشد و آن را در کل سال انجام دهید.

 

ax m

 

انواع محصولات لایه بردار پوست صورت

اگر برای خرید بهترین کرم لایه بردار به داروخانه ها مراجعه کنید، با محصولاتی مواجه می شوید که درصدهای مختلف AHA یا همان اسیدهای میوه هستند. لایه بردارهای صورت در انواع زیر در بازار موجود است:

1- لایه بردار قوی

برخی از لایه بردارهای قوی هستند که جزو پمادهای دارویی محسوب می شوند که باید تحت نظر پزشک مصرف شود مانند لایه بردار کترل و دیفرین. برخی دیگر جزو محصولات غیر دارویی به حساب می آیند که می توان آنها را با رعایت صحیح روش مصرف، در منزل استفاده کرد. در لایه بردارهای قوی درصد اسید میوه بکار رفته بین 12 تا 15 درصد می باشد. لایه بردار قوی به هیچ وجه برای پوست حساس نباید استفاده شود.

2- لایه بردار معمولی

اگر درصد اسید میوه بکار رفته در محصول کمتر از 12 درصد باشد، جزو لایه بردارهای معمولی محسوب می شود. معمولا پوسته ریزی شدید با این نوع لایه بردارهای با چشم قابل دیدن نیست. به همین دلیل می توان به راحتی از آن استفاده کرد و طرفداران زیادی دارد.

 

ax m

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا